Nowy Lexus LS (2018) 5 generacji – cena w Polsce już znana

Lexus wprowadza do sprzedaży nową, 5 już generację swojej flagowej limuzyny – modelu LS. Premiera modelu wiąże się z ujawnieniem tego, jak wygląda cennik i ile zainteresowanym klientom przyjdzie zapłacić za wejście w posiadanie nowego LS’a. Zobaczmy zatem o jakich kwotach rozmawiamy.

Lexus LS to flagowy model tej japońskiej marki premium. Informacja, że tanio nie będzie, jest tak samo oczywista jak ta, że po wtorku następuje środa. I tak cena bazowa 5 generacji tego samochodu startować będzie od 490 000 zł za odmianę Elegance z napędem hybrydowym pod maską. Osoby, które będą chciały kupić opisywanego Lexusa wyłącznie z napędem konwencjonalnym, będą musiały szykować minimum 510 000 zł.

Lexus - napis

Silnik w Lexusie LS

No właśnie – a jaka jednostka spalinowa znajdzie się pod maską nowej generacji LS’a? Tutaj zmiany zaszły spore, ponieważ 5-litrowy, wolnossący silnik V8 został zastąpiony przez mniejszą jednostkę V6 3.5 z turbodoładowaniem. Osiąga ona moc 421 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 600 Nm, zatem parametry na papierze są lepsze od starego silnika. Przyspieszenie działa mocno na wyobraźnię, ponieważ sprint do 100 km/h wynosi teraz 4,5 sekundy. A to przecież duża limuzyna!

Zostaje tylko pewien smutek, który związany jest z tym, że nawet największe i najbardziej luksusowe samochody – dotychczas ostoje dużych silników – mają coraz mniejsze jednostki napędowe. Tutaj ruch jeszcze nie jest drastyczny, bo V6 wciąż ma w sobie to „coś”, czego nie posiadają 4-cylindrowe jednostki. W każdym razie miłośnicy V8 nie będą zmianami wprowadzonymi w nowej generacji zachwyceni. Silnik współpracować będzie tradycyjną przekładnią automatyczną mającą 10 biegów. Lexus zapewnia, że czas przełączania pomiędzy biegami nie odstaje od skrzyń dwusprzęgłowych i ja im wierzę – przy tylu przełożeniach, gdyby ten aspekt nie był dopracowany do perfekcji byłoby nieciekawie.

Lexus LS 2018 - wnętrze

Wyposażenie

Ceny o których wspomniałem powyżej są punktem wyjścia, ale jeśli ktoś chce topowo doposażyć nową limuzynę Lexusa, to grubo przekroczy kwotę pół miliona. Topowa wersja Omotenashi to wydatek (minimum) odpowiednio 650 000 zł dla LS 500h i 670 000 zł dla LS 500.

Na pokładzie nowej generacji tradycyjnie znajdzie się połączenie maksymalnego luksusu ze wszystkimi najnowszymi gadżetami technologicznymi, jakie dostępne są w samochodach tej marki. Jak przykłady warto wspomnieć o wyborze trybów jazdy, 4-strefowej klimatyzacji, 24-głośnikowym systemie audio Mark Levinson czy 28-stopniowej regulacji przednich foteli.

Lexus LS Hybrid

Tylna kanapa ma oferować nie tylko najwięcej przestrzeni w historii LS’a, ale również możliwość pochylania oparcia o 48 stopni lub podnosić, aby łatwiej było wysiąść z samochodu. Oczywistym jest, że Lexus LS na pokładzie oferował będzie pełen zestaw systemów bezpieczeństwa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Volvo XC90 AWD B5 235 + 14 KM – TEST

Volvo XC90 - flagowy SUV szwedzkiego producenta - został w 2020 roku odświeżony, przy czym wprowadzone zmiany nie były...

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i zmienił kilka drobiazgów w sposobie obsługi. Model...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona o hybrydę...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często, aby móc...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było mocno oparte...