Miejski crossover od Renault – model Captur jest z nami od 2013 roku. Od momentu jego premiery na rynku oraz w samym obozie Francuzów trochę się zmieniło, więc nie ma co się dziwić, że Renault postanowiło trochę ten model odświeżyć. W związku z bliską premierą wersji po liftingu poznaliśmy ceny tego samochodu w Polsce. Przyjrzyjmy się im.
Na wstępie pisałem o zmianach rynkowych i tych, które zaszły w Renault. Wydaje mi się, że to sam producent, a nie otoczenie rynkowe bardziej wymógł zmiany w Capturze. 2013 rok to czas, w którym w salonach obecna była jeszcze Laguna czy poprzednia generacja Megane. Od tego momentu Francuzi zupełnie odmienili design swoich modeli, przez co wszystko, co powstało przed „erą Talismana” wygląda w salonie gorzej, niż najnowsze modele. A klienci, nawet jeśli potrzebują miejskiego crossovera, a nie sedana czy hatchbacka, to od razu mają w głowie „ten Captur to trochę przestarzały jest” – nawet pomimo tego, że samochód ten wciąż wygląda spoko.
Cena Captura w Polsce
Premiera auta po face liftingu w Polsce odbędzie się w czerwcu 2017 roku. Tak prezentuje się cennik samochodu. Najpierw przyjrzyjmy się cenom modelu z silnikiem benzynowym:
TCe 90 | TCe 120 | TCe 120 EDC | |
---|---|---|---|
LIFE | 56 900 zł | – | – |
ZEN | 61 900 zł | 64 900 zł | 71 400 zł |
INTENS | 70 900 zł | 73 900 zł | 80 400 zł |
XMOD | 73 100 zł | 76 100 zł | 82 600 zł |
INITIALE PARIS | – | 85 900 zł | 92 400 zł |
A tak kształtują się ceny Renault Captur z silnikiem diesla.
dCi 90 | dCi 90 EDC | dCi 110 | |
---|---|---|---|
LIFE | 65 400 zł | – | – |
ZEN | 70 400 zł | 76 900 zł | 73 400 zł |
INTENS | 79 400 zł | 85 900 zł | 82 400 zł |
XMOD | – | – | 84 600 zł |
INITIALE PARIS | – | – | – |
To, co najbardziej rzuca się w oczy to postawienie przez producenta na silniki benzynowe i zmarginalizowanie w pewnym sensie jednostek wysokoprężnych. Tylko jeden dCi na starcie, dodatkowo nie oferowany w najbogatszej odmianie Initiale Paris i tradycyjnie zauważalnie droższy od porównywalnych, jeśli chodzi o moc, silników benzynowych TCe – ponieważ mamy tu do czynienia z autem miejskim, to Captury z „klekotem” pod maską pewnie będą stosunkowo rzadkim wyborem klientów.
Na zdjęciach crossover Renault wygląda naprawdę dobrze. Ciekaw jestem pierwszego zetknięcia w tym modelem po FL na żywo, czy utrzyma on pozytywne wrażenie, które robi na fotografiach. Patrząc na pozostałe, najświeższe projekty designerów francuskiej marki, to jestem dobrej myśli :)