Volkswagen Arteon – premiera w Polsce. Znamy już ceny tego auta u nas

Samochody marki Volkswagen to pojazdy mające wiele zalet, ale nie wzbudzające wielkich emocji. O ile nie mamy do czynienia np. z Golfem GTI oczywiście. Teraz jednak w ofercie VW pojawił się model, który ma szansę zmienić ten obraz rzeczy – Arteon to auto, które wygląda rewelacyjnie i sądzę, że minie dużo czasu, zanim przestanie przyciągać pełne uznania spojrzenia innych osób na ulicy.  Zwłaszcza w referencyjnym, żółtym kolorze. Volkswagen wraz z premierą tego auta w Polsce przedstawił oficjalny cennik.

Miałem okazję przyjrzeć się Arteonowi podczas Poznań Motor Show 2017, gdzie odbyła się jego premiera na naszym rynku. Linie tego przedstawiciela klasy Gran Turismo mnie osobiście urzekły. Volkswagen generalnie tworzy ładne samochody, których siła tkwi właśnie w prostocie, ale dotychczas brakowało im trochę „pazura”. VW Arteon właśnie go ma – to auto, które będzie przyciągać uwagę jeszcze długi czas po jego wprowadzeniu na rynek, a ponieważ Volkswagen postrzega go jako flagowy model w Europie, to możemy mieć pewność, że technicznie dostanie wszystko to, co najlepsze.

Już teraz zapowiedziano, że na pokładzie będzie mógł znaleźć się aktywny tempomat ACC, który dodatkowo uwzględniać będzie znaki drogowe przy regulowaniu prędkości, czy inteligentne światła LED, które na podstawie wskazań z GPS będą zawczasu dostosowywały styl świecenia do geometrii drogi przed nami.

Volkswagen Arteon R-Line

Volkswagen Arteon – cennik w Polsce

Gran Turismo od VW na polskim rynku oferowane będzie w 3 wersjach – bazowej Essence, bardziej dostojnej Elegance i nacechowanej sportowo R-Line. Zobaczmy jak kształtuje się cena samochodu w zależności od wersji wyposażenia i silnika:

Arteon Essence

  • 1.5 TSI ACT Evo 150 KM; 6 biegów – 127.690 zł (ta wersja wejdzie do sprzedaży w 45 tygodniu 2017 roku, czyli w listopadzie)
  • 2.0 TSI 190 KM; DSG – 145.890 zł
  • 2.0 TDI 150 KM; DSG – 154.590 zł
  • 2.0 TDI 190 KM; DSG – 164.190 zł

Arteon Elegance

  • 2.0 TSI 190 KM; DSG – 156.690 zł
  • 2.0 TSI 280 KM; DSG, 4Motion – 202.590 zł
  • 2.0 TDI 150 KM; DSG – 165.360 zł
  • 2.0 TDI 190 KM; DSG – 174.990 zł
  • 2.0 TDI 240 KM; DSG, 4Motion – 197.790 zł

Arteon R-line

  • 2.0 TSI 190 KM; DSG – 159.390 zł
  • 2.0 TSI 280 KM; DSG, 4Motion – 205.290 zł
  • 2.0 TDI 190 KM; DSG – 177.690 zł
  • 2.0 TDI 240 KM; DSG, 4Motion – 200.490 zł

Jak widać miłośnicy manualnych skrzyni biegów nie będą mieli w tym samochodzie za bardzo czego szukać, ale DSG jest tak sprawnie działającą przekładnią, że osobiście wcale mi decyzja VW dotycząca dominacji automatów nie przeszkadza.

Zamówienia na Arteona można już składać u dealerów.

2 KOMENTARZE

  1. […] Konkretną kwotę urwać można praktycznie na każdym modelu, który dostępny jest w ofercie tego niemieckiego producenta. Oczywiście największe rabaty czekają na tych klientów, którzy zainteresują się samochodami najdroższymi – mam tu na myśli model Touareg, którego kupując na wyprzedaży można zaoszczędzić aż 24 000 zł. Niemniej imponująco wygląda oferta na Passata, gdzie obniżka wynosi 18 000 zł. Popularny model Golf sprzedawany jest z upustem 10 000 zł, podobnie jak najgorętsza nowość Volkswagena, czyli Arteon. […]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...