Mercedes-AMG GT4 – zdjęcia. Sportowy sedan powalczy z Panamerą?

Samochód 4-drzwiowy na bazie sportowego, rasowego coupe? Kiedyś taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia, ale później pojawiło się na rynku chociażby Porsche Panamera. Okazało się wtedy, że klienci takie samochody chętnie kupują i że warto wychodzić im naprzeciw. Wiele wskazuje na to, że niedługo zrobi to Mercedes za sprawą modelu GT4 od AMG.

Szefostwo Mercedesa już kilka razy wspominało, że luksusowy samochód legitymujący się dwiema parami drzwi jest w planach i ma służyć jako zastępstwo dla modelu CLS Shooting Brake. Samochód w wersji koncepcyjnej ma zostać zaprezentowany jeszcze w 2017 roku (być może na wiosennych targach motoryzacyjnych w Genewie), a do sprzedaży mógłby wejść niedługo później, bo w 2018.

Sportowy sedan od Mercedes-AMG

Model ten roboczo nazwany został GT4 i na razie trudno stwierdzić, czy nazwa ta przetrwa, czy zastąpi ją coś innego. Dla mnie jest ona całkiem zgrabna, bo sedan o którym piszę ma bazować na modelu Mercedes-AMG GT. To oznaczać ma chociażby możliwość zamontowania pod maską topowego silnika 4 litry V8 o mocy ponad 500 KM – przy czym słabsze odmiany 3-litrowe pewnie też na pokładzie by się znalazły, bo nie każdy potrzebuje aż takiej mocy.

Zamiast CLS Shooting Brake

Ideą dla GT4 jest zastąpienie w ofercie Mercedesa CLS Shooting Brake, co jest moim zdaniem świetnym pomysłem. Jak pokazują powyższe wizualizacje nadwozie AMG GT świetnie nadaje się do dołożenia mu drugiej pary drzwi i może wyglądać po takiej operacji wyjątkowo zgrabnie.

Mercedes AMG 4-drzwi

Zdecydowanie lepiej, niż wspomniany CLS, który w wersji Shooting Brake prezentował się dosyć dziwnie, tak jakby dodatkowy kawałek bagażnika doklejony mu został na siłę. Tutaj może być znacznie lepiej, a ponieważ samochód sygnowany jest logiem Mercedes-AMG, to będzie on kojarzył się klientom zdecydowanie bardziej sportowo. Taka wyścigówka dla rodziny, co się może udać. Teraz pozostaje tylko czekać na jakieś oficjalne informacje :)

Wizualizacje: Autocar.co.uk, theophiluschin.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...