The Grand Tour 01×12 – w tym epizodzie samochody wracają do gry

Przedostatni odcinek 1 sezonu The Grand Tour przełamał niezbyt dobrą passę, którą miał ten program w kilku poprzedzających go tygodniach. No i kolejny raz udowodnił co jest potrzebne, by TGT dobrze się oglądało.

Lista wszystkich odcinków programu wraz z opiniami o nich znajduje się w tym miejscu. Tradycyjnie ostrzegam przez spoilerami, których nie będzie brakować w recenzji S01E12 poniżej.

Test Lexusa GS-F

Jeśli miałbym wskazać najlepszy test wyłącznie na torze w pierwszym sezonie The Grand Tour, to mój wybór padłby właśnie na ten z odcinka 12. Na taki werdykt wpłynął fakt, że auta pokroju GS-F są dla mnie ciekawsze i bardziej realne, niż kosztujące fortunę egzotyczne supersamochody, które większość osób będzie widzieć wyłącznie na zdjęciach lub filmach.

Lexus GS-F - test w The Grand Tour

Na dodatek motyw z wybuchającymi zwierzętami, będący nawiązaniem do tego, że Lexus opiera się modzie na downsizing był po prostu genialny i zbudował fajny klimat całego materiału. No i Jeremy Clarkson, który testował GS-F zrobił to wzorowo, a ujęcia jak zawsze wymiatały – czego chcieć więcej po kilku minutowym materiale przedstawiającym samochód? :)

Pojedynek SUV

Bentley Bentayga, Jaguar F-Pace i Range Rover – te samochody zabrali do Niemiec prowadzący, by sprawdzić który z nich jest najlepszy. Motyw standardowy, można rzec, że oklepany, ale co z tego, skoro obronił się on wykonaniem? Ten materiał, z resztą jak i cały The Grand Tour S01E12 pokazał, że klasyka w wykonaniu Clarksona, Hammonda i Maya jest tym, co najlepiej się ogląda.

SUVy klasy premium

Przede wszystkim tutaj mieliśmy poważne (oczywiście jak na poziom TGT) podejście do tematu – nie było jakiś wymyślnych, a co za tym idzie przekombinowanych wyzwań czy fragmentów. Po prostu wycieczka ciekawymi i zróżnicowanymi samochodami, podczas której prowadzący robili to, co zapewne każdy fan motoryzacji robiłby na ich miejscu. Przegazówki w tunelach, szybka jazda po górskich drogach, testowanie prędkości na autobahnie. Naprawdę przyjemnie się to oglądało.

No i muszę przyznać, że sama końcówka 01×12, czyli wyścig po terenie czegoś, co przypominało kamieniołom naprawdę wymiatała pod względem dynamiki, ujęć i emocji.

The Grand Tour S01E12

Studio – namiot

Wysoki poziom tego odcinka The Grand Tour udzielił się również fragmentom w studio – tematy poruszane przez prowadzących były zarówno interesujące i zabawne, jak i związane z motoryzacją, co stanowiło idealną kombinację. Na duży plus muszę też zaliczyć krótką wstawkę o systemach launch control, które stosowane są w samochodach – materiał z Porsche 911 był doskonały :) Jedynym słabym punktem ponownej wizyty TGT w Loch Ness było zaproszenie gwiazdy do Celebrity Brain Crash. Dla mnie ten segment jest tak niepotrzebny, że aż zęby bolą podczas jego oglądania.

The Grand Tour w Loch Ness

The Grand Tour w S01E12 po raz kolejny pokazał jaka formułą jest najlepsza, jeśli chodzi o ten program. Dużo samochodów, kontrolowany poziom wygłupów, malownicze krajobrazy. Jeśli ostatni odcinek tej serii trzymać będzie poziom 01×12 to jestem spokojny o godne zakończenie 12 tygodniowego maratonu z nowymi przygodami Clarksona, Hammonda i Maya.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...