Lifting Mitsubishi ASX na 2017 rok – zmiany, ceny i zdjęcia

Mitsubishi na 2017 rok zaplanowało odświeżenie swojego najlepiej sprzedającego się w Polsce samochodu – modelu ASX. Rzućmy zatem okiem jakie zmiany zaszły w tym crossoverze i ile za auto po FL przyjdzie nam zapłacić.

Przeczytaj test Mitsubishi ASX po faceliftingu.

Jak na współczesne standardy Mitsubishi bardzo długo kazało czekać na lifting ASX. Warto bowiem przypomnieć, że model debiutował na rynku w 2010 roku. W momencie pisania tego tekstu mamy końcówkę roku 2016 – 6 lat to czas, w którym niektóre samochody otrzymują nową generację, a nie odświeżenie. Ale każdy producent ma swoją strategię, więc skupmy się już na tym, co uległo zmianie w crossoverze Mitsubishi.

Mitsubishi ASX - lifting

ASX po liftingu – zmiany

To, co najbardziej rzuca się w oczy w gdy patrzy się na odmłodzonego ASX, to jego przód. Wykonany został on zgodnie z nowym trendem stylistycznym marki Dynamic Shield i muszę przyznać, że w znaczący sposób odmienił oblicze tego auta. Ostre, chromowane wstawki nadają mu charakteru i stylu – bardzo mi się to podoba. Z tył zmiany jeśli są, to nie widać ich gołym okiem. Trochę szkoda, że przy okazji liftingu producent nie zdecydował się na bardziej rozległe wykorzystanie diod LED, np. w kierunkowskazach.

W wnętrzu też nie zaszła żadna rewolucja. 1,5 roku temu miałem okazję testować Mitsubishi ASX i porównałem sobie zdjęcia kabiny z tamtego testu oraz edycji 2017 – różnic zbyt wiele nie zauważyłem. W bogatszych wersjach w oczy rzucać się będzie ekran dotykowy, który był niedostępny do zamówienia przed liftingiem. Poza tym mamy coś, co dostrzegą tylko koneserzy marki, czyli inne wyprofilowanie tylnej kanapy, nowy kluczyk czy kontrolkę niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy. Mitsubishi chwali się, że wnętrze kabiny zostało wyciszone – na razie byłem tylko na prezentacji modelu, więc ciężko było mi to stwierdzić ;) Więcej powiem, jak będę miał okazję spędzić z tym autem więcej czasu.

Mitsubishi ASX 2017 - wnętrze

Silniki i ceny na 2017 rok

Osoby, które będą chciały nabyć ASX po FL będą mogły wybierać spośród 3 silników. Benzynowe 1,6 legitymuje się mocą 117 KM i połączone jest z manualną skrzynią biegów (5 przełożeń) oraz napędem na przednie koła. Słabszy diesel również ma pojemność 1,6 litra, a moc wynosi w nim 114 KM. Sprzężony jest on z 6-biegowym manualem oraz napędem na 2 albo 4 koła. Topowa jednostka to diesel 2,2 litra o mocy 150 KM z automatem i 4×4.

Cennik crossovera Mitsubishi kształtuje się tak:

  • 1.6 MIVEC Inform 2WD – 69 990 PLN
  • 1.6 MIVEC Invite 2WD – 78 990 PLN
  • 1.6 MIVEC Cool Edition 2WD – 84 990 PLN
  • 1.6 MIVEC Intense Plus NAVI 2WD – 89 990 PLN
  • 1.6 MIVEC Instyle 2WD – 98 990 PLN
  • 1.6 DID Invite 2WD – 96 990 PLN
  • 1.6 DID Intense Plus 4WD – 109 990 PLN
  • 2.2 DID Intense Plus 4WD AT – 139 990 PLN

Dopłata za lakier metalik wynosi 2 300 zł. Tutaj tylko zarysowałem ceny nowego ASX – zainteresowanych pełnym przeglądem co ile kosztuje, zapraszam na stronę producenta.

Crossover Mitsubishi ASX

Samochodem nie miałem okazji jeszcze się przejechać, a po krótkim kontakcie na prezentacji mam za mało danych, by móc więcej konkretów o nim napisać. Gdy sytuacja się zmieni i będę miał możliwość spędzić z ASX 2017 kilka dni, podrzucę tu link do pełnoprawnego testu z większą porcją „mięsa” :)

Już miałem okazję – test do przeczytania tutaj.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...