Jaki hatchback kupić? Dla fanów prędkości i stylu mam propozycję [wideo]

Segment C na rynku jest niezwykle silnie obsadzony i nie ma co się temu dziwić. Pomimo wzrostu popularności crossover’ów i innych tego typu tworów średniej wielkości hatchbacki są często wybierane przez klientów, ze względu na swoją wielofunkcyjność. Ostatnio miałem okazję jeździć żywym dowodem potwierdzającym tę cechę hatchbacków.

Za wielofunkcyjnością w mojej opinii kryje się kilka elementów. Przede wszystkim odpowiednio dobrane gabaryty – taki samochód jest na tyle mały, by wjazd na parking pod centrum handlowym nie wymagał późniejszej wizyty u psychoterapeuty, a jednocześnie na tyle duży, by dało się do niego zapakować coś więcej niż zakupy z supermarketu na 2 dni. Dodatkowo autem kompaktowym (oczywiście nie każdym) można podjechać pod hotel wyższej klasy i obsługa podejdzie raczej i zaprosi do środka, a nie wezwie ochronę.

Obecnie również w segmencie C dostępne są technologie, które kiedyś zarezerwowane były dla aut wyższych klas, więc na spartańskie wyposażenie nikt nie będzie narzekał – wszystko zależy od tego, ile możemy na auto wydać.

Sportowe Renault Megane GT z 2016 roku

Dobry hatchback

Te wszystkie cechy wymieniłem z jednego powodu – bo jeździłem ostatnio z samochodem, który jest moim zdaniem definicją tego, jak hatchback w 2016 roku powinien wyglądać. Chodzi o Renault Megane GT, którego test w formie pisemnej można przeczytać tutaj. Do napisania tego tekstu skłoniły mnie z kolei prace nad wideotestem na Wahacz TV.

Bo drugi raz tworzyłem coś o tym samochodzie i po raz drugi z uznaniem musiałem popatrzeć na to, jak Francuzom udał się ten kompakt. Jak zawarli i połączyli wszystkie cechy, które powinien mieć. Wyjątkowo urodziwy, nowoczesny technologicznie, dobrze się prowadzący, bardzo szybko, a zarazem praktyczny bo miejsca z tyłu i w bagażniku jest całkiem sporo. W sumie to zdradziłem już w dużej mierze jaki wydźwięk będzie miał ten test wideo, dlatego kończę już pisać i zapraszam Was do rzucenia okiem na film poniżej :)

Zachęcam też do subskrypcji Wahacz TV ponieważ kolejne testy już wkrótce :)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...