Bentley Bentayga – przyspieszenie na wideo. Brzydki, ale bardzo szybki SUV

Można narzekać, że jest brzydki. Można kręcić nosem, że nie pasuje do charakteru marki. Ale o Bentleyu Bentayga nie można powiedzieć jednego – że jest wolny. Film przedstawiający przyspieszanie tego SUV’a jest na to najlepszym dowodem.

Najpierw rzućmy okiem na wideo:

Trzeba przyznać – robi to wrażenie. Bentley Bentayga przyspiesza do 100 km/h równo w 4 sekundy, do 160 km/h w około 10 sekund, a zwiększanie prędkości kończy, gdy wskazówka na zegarze osiągnie wartość 300. Osiągi te są jeszcze bardziej imponujące, gdy weźmiemy pod uwagę, że samochód waży 2422 kilogramy – wprawić w ruch taką masę naprawdę nie jest łatwo.

Ale Bentley poradził sobie z tym wyzwaniem montując pod maską silnik W12 o pojemności 6 litrów i dysponujący 2 turbosprężarkami. Przekłada się to na 600 koni mechanicznych i monstrualny moment obrotowy wynoszący około 900 Nm! Jeremy Clarkson mawiał, że są silniki, które wprawiłyby w ruch fabryki, które je stworzyły – tutaj mamy właśnie do czynienia z jedną z takich jednostek.

W świecie, gdzie downsizing silników, obcinanie ich pojemności i liczby cylindrów są na porządku dziennym, miło widzieć takie wartości. Co nie zmienia faktu, że tak rewelacyjny silnik znalazł się w zupełnie niepasującym do jego „rewelacyjności” nadwoziu ;)

1 KOMENTARZ

  1. […] Bentley Bentayga, Jaguar F-Pace i Range Rover – te samochody zabrali do Niemiec prowadzący, by sprawdzić który z nich jest najlepszy. Motyw standardowy, można rzec, że oklepany, ale co z tego, skoro obronił się on wykonaniem? Ten materiał, z resztą jak i cały The Grand Tour S01E12 pokazał, że klasyka w wykonaniu Clarksona, Hammonda i Maya jest tym, co najlepiej się ogląda. […]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...