Nowy Hyundai i30 (2017) – zdjęcia, silniki, informacje. Dynamiczniej, nowocześniej, z turbo

Coraz mniej czasu dzieli nas od premiery nowej generacji kompaktowego Hyundiaia z segmentu C, czyli modelu i30. Producent ujawnił ostatnio kilka zdjęć, które niby nie pokazują dużo, ale jednak (w połączeniu ze „spyshotami”) dają bardzo dobry obraz, czego możemy się spodziewać. Również w kwestii silników zniknęło kilka znaków zapytania. Przyjrzyjmy się nowemu i30.

5 lat. Tyle w momencie pisania tych słów ma na karku II generacja Hyundaia i30. Niektóre samochody w takim wieku jeszcze nawet nie myślą o emeryturze, a producenci przeprowadzając faceliftingi maskują pierwsze, pojawiające się na karoseriach zmarszczki. Koreańczycy jednak postanowili podkręcić tempo i już na targach motoryzacyjnych w Paryżu zobaczymy następcę obecnie produkowanego modelu w pełnej krasie. Na razie do dyspozycji mamy kilka zdjęć z cyklu „pokazujemy sporo, ale nie wszystko”:

Widzimy na nich charakterystyczne elementy, które będą wyróżniać nowe i30 na ulicach. Z przodu mamy bardziej wyrazisty przedni grill, soczewkowe lampy – czyli generalnie kolejny stopień ewolucji designu, który zobaczyliśmy w nowej generacji modelu Elantra. Z tyłu z kolei mamy LED’y i postawienie na długie, poziome linie. Jeśli dodamy do tego bryłę samochodu, uchwyconą na zdjęciach szpiegowskich:

Hyundai i30 - zdjęcia szpiegowskie

To dostajemy właściwie pełny obraz tego, czego możemy się spodziewać. Po zobaczeniu dostępnych zdjęć mam bardzo dobre przeczucia co do wyglądu nowego Hyundaia i30. Już obecna wersja prezentuje się przyjemnie, ale czuć w niej już upływ czasu. III generacja przyniesie fajne, nowoczesne detale i bardziej agresywny charakter – to mi się podoba.

Hyundai i30 – silniki i premiera

Koreański kompakt był dotychczas niezbyt dobrą propozycją dla osób, które preferują małe silniki z turbo (i nie potrzebują mieć 186 KM generowanych przez 1,6 T-GDi), bo dominowała tu „stara szkoła”, czyli jednostki wolnossące o większej pojemności. Od 2017 roku sytuacja najpewniej odmieni się, a do palety benzyniaków wskoczy 1,0 T-GDi znany z modelu i20. Fani prędkości mają otrzymać model i30 N, który z silnikiem 2,0 rozwijać ma moc 260 koni mechanicznych, więc na miano hothatcha zdecydowanie będzie zasługiwał. W przypadku diesli zbyt dużej rewolucji bym się nie spodziewał, bo tam oferta Koreańczyków jest solidna od kilku lat (od 1,4 CRDi do 1,6 CRDi, od 90 KM do 136 KM).

Premiera modelu, podczas której zobaczymy zdjęcia nie pozostawiające żadnych niedomówień, zaplanowana została na 7 września, a oficjalna prezentacja odbędzie się na Paris Motor Show 2016, które odbędą się niedługo później. Samochód do sprzedaży wejdzie najpewniej na początku 2017 roku.

AKTUALIZACJA:

Hyundai opublikował oficjalne zdjęcia III generacji modelu i30. Zobaczyć je można poniżej:

Hyundai ostatnio robi naprawdę ładne samochody, ale ich nowy hatchback na pierwszych zdjęciach niespecjalnie nie przekonał. Nie jest brzydki, jednocześnie nie wyróżnia się niczym szczególnym pod względem stylistyki. W dzisiejszych czasach, przy bardzo mocnej konkurencji w segmencie C, wypadałoby, by było inaczej.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...