Wyniki sprzedaży grupy Volkswagena 2016 – dieselgate nie taki straszny, jak go malują

Po wybuchu w 2015 roku afery z fałszowaniem przez VW wyników pomiarów emisji spalin i potężnej medialnej nagonce na niemiecki koncern można było dojść do wniosku, że klienci na całym świecie odwrócą się od samochodów tego koncernu. Rynek wynikami za pierwsze półrocze 2016 dobitnie zweryfikował jednak te przewidywania.

Oczywiście nie oznacza to, że dla grupy Volkswagena wybuch dieselgate nie miał żadnych konsekwencji. Kary które już zapłacił oraz te, które będzie musiał zapłacić w przyszłości ten koncern są naprawdę potężne. Ale jeśli chodzi o najważniejsze, czyli popyt na swoje samochody, to szefowie VAG nie powinni się martwić.

Volkswagen AG – sprzedaż 2016

W okresie styczeń – czerwiec 2016 grupa Volkswagena sprzedała na całym świecie 5,12 miliona samochodów, co oznacza wzrost o 1,5% względem analogicznego okresu roku poprzedniego. Jest to wynik osiągnięty przez całą grupę, do której poza Volkswagenem zaliczają się chociażby Skoda, Audi czy Porsche.

Volkswagen - felga aluminiowa

I to właśnie te marki w dużej mierze odpowiadają za tak dobry wynik całego VAG. Sam Volkswagen ucierpiał z powodu afery dieselgate i zanotował spadek względem poprzedniego okresu, ale bardzo dobra sprzedaż reszty firm w portfolio koncernu pozwoliła, nie zważając na problemy, zanotować w ujęciu ogólnym wzrost.

Wyraźnie widać jest zatem, że klienci niespecjalnie przejęli się doniesieniami o fałszowaniu norm emisji spalin. Ani nie odwrócili się oni od marki VW w takim stopniu, by jej sprzedaż runęła w dół, ani nie przeszkodziło im to w kupnie samochodów, które dzielą z Volkswagenami bardzo dużą ilość podzespołów, w tym silniki.

I bardzo dobrze, bo od początku w tej sytuacji nie potrafiłem traktować grupy VAG jako „tych złych”. Przepisy dotyczące norm emisji spalin są coraz bardziej wyśrubowane. Tak, jakby osoby je tworzące zapomniały, że wciąż transport indywidualny opieramy przede wszystkim o nieczystą technologię spalinową. Jak to mówią – diesel musi kopcić, a VW po prostu dostosował się do panujących reguł gry…

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Volvo XC90 AWD B5 235 + 14 KM – TEST

Volvo XC90 - flagowy SUV szwedzkiego producenta - został w 2020 roku odświeżony, przy czym wprowadzone zmiany nie były...

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i zmienił kilka drobiazgów w sposobie obsługi. Model...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona o hybrydę...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często, aby móc...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było mocno oparte...