Renault Clio (2016) – facelifting przynosi pozytywne i oczekiwane zmiany

Renault Clio to bardzo wdzięczny samochód miejski. Fajnie wygląda, fajnie również jeździ. Czas jednak nie stoi w miejscu, w związku z czym Francuzi postanowili przeprowadzić lifting, by uczynić swojego mieszczucha jeszcze fajniejszym. Co się zmieniło?

Clio jest ładnym samochodem i w niezłej wersji wyposażeniowej, gwarantującej „konkretne” felgi, trochę chromowanych dodatków i żywy lakier metalik naprawdę cieszy oko właściciela i innych użytkowników ruchu. W mojej opinii jednego mu jednak zawsze brakowało – świateł wykonanych w nowej technologii.

Renault Clio - światła LED

Obecnie nawet najbardziej wypasione wersje wyposażone są w tradycyjne żarówki, a przy ekspansji LED’ów o wymyślnych i atrakcyjnych kształtach, tradycyjne klosze wyglądają mało atrakcyjnie. Klienci Renault Clio od 2016 roku nie będą musieli się tym jednak przejmować, ponieważ FL wprowadza do modelu możliwość zamówienia pełnych świateł LED – Pure Vision. Pomijając już kwestie bezpieczeństwa, bo diodowe światła zapewniają rewelacyjną widoczność w nocy, aparycja samochodu znacząco się przez to poprawi. Dodatkowo z zewnątrz zmieniły się zderzaki, doszły nowe kolory nadwozia (Czerwony Atacama, Szary Titanium, Biała Perła i Niebieski Iron) i wzory aluminiowych felg.

Wyposażenie i silniki – zmiany

Facelifting Clio przyniósł również rozszerzenie palety silników. Nie można mówić tu o trzęsieniu ziemi, ale zmiany wypada zaliczyć na plus. Do oferty dołączył silnik Energy dCi 110 o mocy, jak łatwo zgadnąć, 110 koni mechanicznych. W niezbyt dużym i ciężkim samochodzie taka moc połączona z dobrym momentem obrotowym może gwarantować naprawdę solidną dynamikę, chociaż ta odmiana, jak przystało na topowego diesla, swoje będzie na pewno kosztować.

Nowe Renault Clio 2016

Dodatkowo świetny silnik Energy TCe 120 (tutaj również oznaczenie odpowiada mocy, czyli 120 KM), dostępny dotychczas wyłącznie w wersji z automatem EDC, zostanie zaoferowany klientom z manualną skrzynią 6-biegową. Dwusprzęgłowe automaty nowej generacji w Renault pracują bardzo przyzwoicie (nie są demonami szybkości, ale za to wyjątkowo płynnie wachlują biegami), ale możliwość wyboru manuala na pewno wielu osobom się spodoba.

Zmiany objęły również wyposażenie. W nowym Clio zamówić będzie można chociażby system nagłośnienia BOSE, czujniki parkowania z przodu (przed FL dostępne były wyłącznie z tyłu), wraz z kamerą cofania. Na liście dodatków znajdzie się również Easy Park Assist, który sam zaparkuje samochód. Sprawdzałem jego działanie testując Kadjara – spisywał się rewelacyjnie.

Renault Clio FL - 2016

Cennik nowego Renault Clio po faceliftingu ujawniony zostanie w okolicach lipca 2016 roku. Cena poszczególnych wersji wyposażenia nie powinna jednak ulec znaczącym zmianom względem tego, co obecnie oferuje proponuje producent.

5 KOMENTARZE

      • Dlatego napisałem że nie do końca Pana słowa są prawdą.Ponieważ faktycznie w Polsce wersja Initiale nie jest oferowana, jednak w ogóle wersja z niehalogenowymi reflektorami istnieje i osoba chcąca nabyć taki pojazd może go zakupić czy jako nowy za zachodnią granicą czy z drugiej ręki nawet w kraju.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 129 KM Elegance – TEST

Suzuki SX4 S-Cross to samochód dla osób, które potrzebują crossovera o bardziej klasycznym charakterze. Takiego, który nie...

Fizyczne przyciski i pokrętła w samochodach – czemu tracą popularność?

Coraz więcej producentów samochodów rezygnuje z klasycznych, fizycznych pokręteł i przycisków, na rzecz płytek dotykowych lub zaszywania kolejnych funkcji w systemach inforozrywki...

Hyundai i30 1.5 DPI 110 KM Comfort – TEST

Jak wypada Hyundai i30 po liftingu, który przeszedł w 2020 roku? Miałem okazję to sprawdzić, testując samochód w bardzo ciekawej konfiguracji. Rzadko...

Honda Jazz Hybrid 109 KM Executive – TEST

Honda Jazz to nie jest zwykły, mały miejski samochód. Chociaż gabaryty ma niewielkie, to dzięki wysokiemu nadwoziu i zmyślnym rozwiązaniom pokroju specyficznego...

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM Tekna – TEST

Nissan Juke pierwszej generacji był jednym z pionierów segmentu kompaktowych crossoverów, wyróżniając się jednocześnie w nim swoją bryłą. Bardzo niestandardowy projekt nadwozia...