BMW M3 30 Jahre – zdjęcia i informacje o godnym upamiętnieniu E30

BMW to marka z naprawdę bogatą historią. Budowana była ona chociażby przez takie modele, jak produkowana w latach 1982-1994 Seria 3 o oznaczeniu E30. Jako, że mamy aktualnie rok 2016 i od momentu sprzedaży pierwszego egzemplarza M3 opartego o ten model minęło równo 30 lat, Bawarczycy postanowili wypuścić limitowaną edycję obecnej „trójki” dla zamożnych klientów, którzy lubią mieć w garażu samochody typu „instant classic”.

Co jak co, ale BMW wie jak robić okolicznościowe edycje limitowane swoich samochodów. Niby nie zmienia w nich bardzo dużo, niby dochodzą detale, ale finalny efekt cieszy oko i żaden fan motoryzacji nie przejdzie obok tak zmodyfikowanego samochodu obojętnie.

BMW M3 - edycja limitowana

BMW M3 30 Jahre

Warto też dodać, że niewielu fanów będzie miało w ogóle okazję zobaczyć samochód w takiej wersji, ponieważ jak na edycję limitowaną przystało, jubileuszowe M3 wyprodukowane zostanie w liczbie 500 sztuk.

Przejdźmy jednak do rzeczy – co przygotowali inżynierowie BMW? Za bazę posłużyła najnowsza generacja Serii 3 (F30), a dokładnie M3 z pakietem Competition. Fabrycznie montowany silnik 3,0 TwinPower został trochę wzmocniony, przez co generuje on 450 KM (zamiast fabrycznych 431), a układ wydechowy podrasowany, by wykrzesać z niego jeszcze lepszy dźwięk. Co ważne samochód będzie można zamówić nie tylko ze skrzynią automatyczną DCT, ale również z manualem, tak jak za „starych dobrych czasów”.

M3 30 Jahre nie wyróżnia się jedynie pod względem technicznym. Również z zewnątrz producent przedsięwziął kilka kroków – w dobrą stronę. Po karoserii rozsiane są dyskretne emblematy z oznaczeniem edycji limitowanej oraz bardziej rzucające się w oczy elementy z włókna węglowego. Samo nadwozie pomalowane zostało na kolor Macao Blue, który debiutował w BMW M3 30 lat temu, w 1986 roku. Na kołach znalazły się ekskluzywne dla tego modelu felgi o rozmiarze 20” i rewelacyjnym wzorze.

W środku również nie zabraknie oznaczeń podkreślających, że nie mamy do czynienia ze zwykłym M3. Poza tym znajdziemy tu elementy z włókna węglowego, świetnie wyglądające dwukolorowe fotele i pasy bezpieczeństwa w kolorach linii M.

Całość kosztować ma sporo więcej niż zwykłe M3 z pakietem Competition – koszt zakupu będzie wyższy o około 10 000 euro (co daje łączną kwotę prawie 90 000 euro). Sądzę jednak, że na brak chętnych BMW narzekać nie będzie :)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Volkswagen Golf 1.5 TSI EVO 130 KM Style – TEST

8 generacja Volkswagena Golf to bez wątpienia jedna z najgorętszych premier 2020 roku na rynku w Polsce....

Nissan Leaf e+ 217 KM 62 kWh Tekna – TEST

Nissan Leaf występuje w Polsce w dwóch wersjach. Słabsza ma silnik elektryczny o mocy 150 KM i baterie o pojemności 40 kWh....

Nowy Citroen C4 2020 jako crossover – zdjęcia i informacje

Citoren zaprezentował nowe wcielenie modelu C4. Samochód ten doskonale pokazuje, jak zmienia się podejście do motoryzacji u producentów. Wynika to z dwóch...

Elektryczne dostawczaki – Opel Vivaro-e, Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy

Samochody elektryczne wciąż trudno jest postrzegać jako pełnoprawne zastępstwo dla pojazdów z silnikami spalinowymi. Producenci czynią jednak kolejne kroki, aby tak się...

Mitsubishi Outlander PHEV – TEST

Mitsubishi Outlander oferowany jest również jako hybryda plug-in. Ta wersja nazywa się PHEV. Jest ona droższa od odmiany benzynowej, ale jednocześnie jest...