Rekord świata na 1/4 mili pobity. Najszybszy okazał się Nissan GT-R, którego ilość koni pod maską po prostu poraża

Zazwyczaj na drogach spotykamy samochody, których silniki generują moc w przedziale 70-250 koni mechanicznych. Jak mamy szczęście trafimy na egzotyka lub sportową odmianę np. BMW, które ma powyżej 300 KM pod maską. Ale w drag race’ach na 1/4 mili operuje się w zupełnie innych przedziałach jeśli chodzi o moc.

Weźmy na przykład nowego rekordzistę świata w wyścigach na „ćwiartkę”. Jest nim Nissan GT-R, czyli samochód już fabrycznie bardzo mocny, bo osiągający prędkość 100 km/h w czasie 2,8 sekundy dzięki mocy 550 KM. Egzemplarz, który pobił rekord został jednak „lekko” podkręcony (i nazwany Tony Palos T1 R35 GTR), by generować… 2438 koni mechanicznych!

Najszybszy Nissan GT-R

Dwa tysiące czterysta trzydzieści osiem

To naprawdę robi wrażenie, podobnie jak czas w którym tego dokonał – on wynosi dokładnie 7,38 sekundy. A 1/4 mili to w przeliczeniu „na nasze” lekko ponad 400 metrów. Warto też pamiętać, że samochód startuje z miejsca. By pobić rekord Nissan rozpędził się w tym czasie do 314 kilometrów na godzinę (po przejechaniu dystansu pół mili jechał już 378 km/h).

W celu wykrzesania takich osiągów zespół przygotowujący GT-R’a, czyli T1 Race Development poczynił duże modyfikacje, a wiele części stworzył sam, specjalnie dla tego samochodu. I jak widać było warto. A wiecie co jest w tym wszystkim najciekawsze? Że takim potworem w 100% legalnie możemy wyjechać na ulicę i pojechać do sklepu po bułki.

Ze świadomością, że nikt nam nie podskoczy na światłach :)

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Volvo XC90 AWD B5 235 + 14 KM – TEST

Volvo XC90 - flagowy SUV szwedzkiego producenta - został w 2020 roku odświeżony, przy czym wprowadzone zmiany nie były...

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i zmienił kilka drobiazgów w sposobie obsługi. Model...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona o hybrydę...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często, aby móc...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było mocno oparte...