Rekord świata na 1/4 mili pobity. Najszybszy okazał się Nissan GT-R, którego ilość koni pod maską po prostu poraża

Zazwyczaj na drogach spotykamy samochody, których silniki generują moc w przedziale 70-250 koni mechanicznych. Jak mamy szczęście trafimy na egzotyka lub sportową odmianę np. BMW, które ma powyżej 300 KM pod maską. Ale w drag race’ach na 1/4 mili operuje się w zupełnie innych przedziałach jeśli chodzi o moc.

Weźmy na przykład nowego rekordzistę świata w wyścigach na „ćwiartkę”. Jest nim Nissan GT-R, czyli samochód już fabrycznie bardzo mocny, bo osiągający prędkość 100 km/h w czasie 2,8 sekundy dzięki mocy 550 KM. Egzemplarz, który pobił rekord został jednak „lekko” podkręcony (i nazwany Tony Palos T1 R35 GTR), by generować… 2438 koni mechanicznych!

Najszybszy Nissan GT-R

Dwa tysiące czterysta trzydzieści osiem

To naprawdę robi wrażenie, podobnie jak czas w którym tego dokonał – on wynosi dokładnie 7,38 sekundy. A 1/4 mili to w przeliczeniu „na nasze” lekko ponad 400 metrów. Warto też pamiętać, że samochód startuje z miejsca. By pobić rekord Nissan rozpędził się w tym czasie do 314 kilometrów na godzinę (po przejechaniu dystansu pół mili jechał już 378 km/h).

W celu wykrzesania takich osiągów zespół przygotowujący GT-R’a, czyli T1 Race Development poczynił duże modyfikacje, a wiele części stworzył sam, specjalnie dla tego samochodu. I jak widać było warto. A wiecie co jest w tym wszystkim najciekawsze? Że takim potworem w 100% legalnie możemy wyjechać na ulicę i pojechać do sklepu po bułki.

Ze świadomością, że nikt nam nie podskoczy na światłach :)

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...