Peugeot 2008 facelifting 2016 – cena, zmiany i zdjęcia odświeżonego crossovera

Moda na małe, ale podwyższone samochody nie przemija – wręcz przeciwnie, klienci bardzo upodobali sobie ten typ nadwozia. A jako, że Peugeot zawsze by mocny w segmencie mniejszych pojazdów, dlatego tu również nie mogło go zabraknąć. O klientów walczy modelem 2008, a teraz będzie mógł to robić jeszcze skuteczniej, bo samochód przeszedł lifting. Zobaczmy co się zmieniło i ile auto kosztuje po FL.

Nawet jak na dzisiejsze standardy facelifting Peugeota 2008 przyszedł stosunkowo szybko, ponieważ samochód na rynku znajduje się od 2013 roku. Jednocześnie moim zdaniem czas na delikatne zmiany jest odpowiedni, ponieważ przez te 3 lata trochę pod względem stylistycznym się we francuskiej marce zmieniło. Głównie przedni pas, w którym logo producenta znalazło się na grillu, a nie na masce. Sama atrapa chłodnicy również zyskała przyjemne, srebrne wstawki. Zmiany nie wywołują trzęsienia ziemi, ale zauważalnie poprawiają aparycję samochodu, tak jak to miało też miejsce w przypadku odświeżenia Peugeot 508.

W środku zbyt wielu zmian nie dostrzegłem – wciąż mamy tutaj autorskie rozwiązanie Francuzów, polegające na zastosowaniu małej kierownicy i zegarów, które widzimy ponad nią. Wciąż jest też umieszczony centralnie ekran dotykowy, odpowiedzialny za sterowanie multimediami, zatem podstawowe elementy zostały po staremu. Być może przy bliższym kontakcie da się wyczuć zmiany np. w jakości użytych materiałów.

Cennik – Peugeot 2008

Teraz przyjrzyjmy się ile kosztuje odświeżony crossover Peugeota po liftingu.

Wersja Silnik Skrzynia Cena
Access 1.2 PureTech 82 KM manualna 5-biegów 55 300 zł
Active 1.2 PureTech 82 KM S&S manualna 5-biegów Stop & Start 63 400 zł
Active 1.2 PureTech 110 KM S&S manualna 5-biegów Stop & Start 69 900 zł
Active 1.2 PureTech 110 KM S&S automatyczna 6-biegów EAT6 Stop & Start 74 900 zł
Active 1.2 PureTech 130 KM S&S manualna 6-biegów Stop & Start 73 400 zł
Active 1.6 BlueHDi 75 KM manualna 5-biegów 72 100 zł
Active 1.6 BlueHDi 100 KM manualna 5-biegów 77 400 zł
Allure 1.2 PureTech 110 KM S&S manualna 5-biegów Stop & Start 76 600 zł
Allure 1.2 PureTech 110 KM S&S automatyczna 6-biegów EAT6 Stop & Start 81 600 zł
Allure 1.2 PureTech 130 KM S&S manualna 6-biegów Stop & Start 80 100 zł
Allure 1.6 BlueHDi 100 KM manualna 5-biegów 84 100 zł
Allure 1.6 BlueHDi 120 KM S&S manualna 6-biegów Stop & Start 88 300 zł

Sporo bardzo udanych jednostek PureTech (oferujących w mojej opinii optymalny przelicznik cena / osiągi w tym aucie), kilka diesli – każdy powinien w ofercie znaleźć coś dla siebie. Samochodem tym nie miałem okazji jeździć, ale modelem 208, na którym 2008 jest w dużej mierze wzorowany, już tak i mam bardzo przyjemne wspomnienia. Jeśli podwyższona wersja zachowała jego właściwości jezdne, to samochód zdecydowanie wart jest zainteresowania :)

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Honda Jazz Hybrid 109 KM Executive – TEST

Honda Jazz to nie jest zwykły, mały miejski samochód. Chociaż gabaryty ma niewielkie, to dzięki wysokiemu nadwoziu...

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM Tekna – TEST

Nissan Juke pierwszej generacji był jednym z pionierów segmentu kompaktowych crossoverów, wyróżniając się jednocześnie w nim swoją bryłą. Bardzo niestandardowy projekt nadwozia...

Volvo XC40 Recharge T5 R-Design – TEST

Zmiany dążące do elektryfikacji w motoryzacji są nieubłagane, a jednym z modeli wpisujących się w ten trend jest Volvo XC40, które od...

Nowa Dacia Sandero, Logan – zdjęcia, silniki, informacje

Dacią Sandero miałem okazję jeździć kilka miesięcy temu i przyznam, że spotkanie z tym autem zdecydowanie należało do przyjemnych. Po testach samochodów...

Silnik elektryczny czy benzynowy – co wybrać?

Samochody elektryczne wciąż są w naszych realiach egzotyką - jednak z każdym miesiącem przez coraz mniejsze "e". Elektryków na naszym rynku przybywa,...