DriveTribe – motoryzacyjny portal społecznościowy od Clarksona i spółki. Ma szansę na sukces?

Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May – tę trójkę kojarzymy głównie z telewizji. Chociaż w Polsce wiele osób uzyskiwało dostęp do nowych odcinków Top Gear dzięki Internetowi, to program ten był stricte telewizyjnym tworem. Teraz, po zerwaniu z BBC, trio prowadzących zamierza podbić nie tylko Amazon Prime, ale również Internet. Dzięki DriveTribe.

„Cyfrowy dom dla wszystkich motoryzacyjnych plemion pod słońcem”

To hasło przewodnie bardzo celnie definiuje z czym będziemy mieli do czynienia. DriveTribe ma być platformą społecznościową dla wszystkich fanów motoryzacji, którzy za jego pomocą będą mogli tworzyć grupy (tytułowe plemiona) poświęcone konkretnej części motoświata. Miłośnicy starych aut będą mieli swoją grupę, podobnie jak osoby którym bliska jest marka Peugeot, Audi czy Volvo. Przynależność do grup będzie zatem definiowała w pewien sposób nasze motoryzacyjne zainteresowania i pozwalała łatwo znaleźć inne osoby lubiące to samo, co my.

Znane nazwiska

By przyciągnąć ludzi do DriveTribe dla portalu treści tworzyć będą znane nazwiska ze świata motoryzacji, z Clarksonem, Hammondem i Mayem na czele. Możemy zatem oczekiwać profesjonalnie zrealizowanych testów aut czy felietonów o samochodach. Poza „gwiazdami” każdy użytkownik będzie mógł tworzyć swój własny content i dzielić się nim ze światem.

Twórcy DriveTribe - Clarkson, Hammond, May

Serwis wystartować ma pod koniec 2016 roku, na chwilę obecną trwają intensywne prace nad zbudowaniem całej platformy na której będzie działać DriveTribe. Jak informują osoby odpowiedzialne za projekt pracuje nad nim 20 osób, a docelowo zatrudnionych będzie 60 pracowników. Można więc spodziewać się otwarcia z przytupem i sporą funkcjonalnością. Dostępne mają być również aplikacje na smartfony z systemem Android i iOS (iPhone, iPad).

Motoryzacyjny Facebook

Startupów, których celem jest zbudowanie wokół siebie społeczności, której później można wyświetlać reklamy (taki plan na zarabianie ma projekt Clarksona i spółki) jest wiele, jednocześnie nie mają one łatwego życia na początku, ponieważ moda na social media nie rozpoczęła się wczoraj i konkurencja jest ogromna – użytkownicy chcący należeć do społeczności zgodnych ze swoimi zainteresowaniami już dawno w nich są, a baza zainteresowanych daną tematyką internautów nie jest nieskończona.

Jednocześnie jeśli zastanowimy się nad popularnymi serwisami społecznościowymi to wśród nich nie ma platformy dla fanów motoryzacji. Facebook, Twitter, Instagram – te twory są uniwersalne, niesprofilowane pod żadną z grup i nie będą bezpośrednią konkurencją dla DriveTribe (nie zdziwię się, jeśli będzie można tam np. logować się przez Facebooka).

Ford Focus ST - felga

Poza nimi są portale o bardziej konkretnych przeznaczeniach. Np. Twitch jest typowo dla graczy, a TripAdvisor dla fanów podróży. Ogromna populacja miłośników motoryzacji w każdej postaci jest rozproszona, w pewien sposób „niezagospodarowana”. Są fora tematyczne, grupy na Facebooku, na Wykopie czy Reddicie, ale nie są to twory o bardzo dużym zasięgu, zajmujące się przy tym tylko jedną tematyką.

I tutaj wietrzę szansę DriveTribe. Początkową falę użytkowników ma ten serwis zapewniony, bo przy promocji Clarksona, Hammonda, Maya i kilkudziesięciu innych autorytetów w wśród miłośników samochodów czy motocykli chętni do spróbowania na pewno się znajdą.

Jeśli do tego dojdzie rozbudowana funkcjonalność i dobrze przemyślany system grup (oparty np. w pewnym stopniu o grywalizację), to dużo osób na tym portalu zdecyduje się zostać. Zostaje czekać do końca 2016 roku, kiedy to będziemy mieli okazję zweryfikować moje proroctwa w praktyce.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...