BMW X3 G01 (2017) – informacje, wnętrze i zdjęcia szpiegowskie nadwozia nowej generacji niemieckiego SUV’a

BMW intensywnie pracuje nad nową odsłoną swojego średnich rozmiarów SUV’a, modelu X3. Samochody testowe, mimo, że ukryte są pod kamuflażem, zdradzają co nieco na temat wyglądu samochodu – również tego, jak prezentować się będzie kabina.

II generacja BMW X3 ma już swoje lata. Na rynku debiutowała w 2010 roku, co jak na dzisiejsze, szybkie tempo zmian w motoryzacji jest zamierzchłymi czasami. Trudno jest mi jednak postrzegać sylwetkę tego SUV’a jako przestarzałą. Generalnie modele BMW bardzo godnie się starzeją (z paroma wyjątkami, np. E36), tutaj nie jest inaczej.

Ostatnio redaktorzy serwisu Motor1 „ustrzelili” wersję X3 M nadchodzącego BMW, które otrzymało oznaczenie G01. Rzućmy na niego okiem:

Maskowania są duże, ale parę szczegółów można z nich wyciągnąć. Chociażby to, że przedni grill zostanie powiększony zgodnie z tym, co BMW zaprezentowało chociażby w nowej generacji modelu X1. Niski profil świateł każe sugerować, że auto będzie miało również bardziej agresywne spojrzenie, a w wersji M nie zabraknie tradycyjnie groźnie wyglądających, masywnych zderzaków.

Nowe BMW X3 – wnętrze

Z kolei serwis Carscoops opublikował zdjęcia wnętrza G01. Tam również występują maskowania, ale oczywistym jest, że niektóre elementy muszą pozostać odsłonięte, by kierowca wiedział przynajmniej z jaką prędkością jedzie i mógł ruszać kierownicą.

Dzięki temu możemy dostrzec, że ekran LCD, wzorem X1 nie będzie „zatopiony” w desce rozdzielczej, a „doczepiony” do niej. Dźwignia zmiany biegów, pokrętło iDrive – tutaj nie zaszły zauważalne zmiany względem innych modeli BMW. Warte odnotowania jest, że nowe X3 zyska wraz z kolejną generacją cyfrowe zegary. W kabinie powinniśmy dostrzec też więcej srebrnych elementów – jak widać trend zapoczątkowany przez Serię 7 będzie kontynuowany w innych modelach.

Silniki i data premiery

W kwestii silników nie wiemy na razie zbyt wiele. Można domniemywać, że podobnie jak obecnie w palecie oferowane będą jednostki o pojemności 2 i 3 litrów, z odpowiednio 4 lub 6 cylindrami. Nieznany jest również silnik odmiany X3 M. Tutaj z kolei stawiam, że BMW umieści pod maską coś mocniejszego, niż zrobiło w przypadku modelu X4 M (tam trzylitrowy motor generował 360 KM), ponieważ konkurencja w tej klasie jest bardziej zacięta. Chociażby Mercedes-AMG wystawia GLC 63, które ma ponad 500 koni mechanicznych, więc wypadałoby godnie z nim konkurować.

Nowa generacja BMW X3 G01 według doniesień ma zastąpić obecną w produkcji w połowie 2017 roku, a do salonów trafić na początku 2018 roku.

Zdjęcia szpiegowskie: Motor1.com / Carscoops.com

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Honda Jazz Hybrid 109 KM Executive – TEST

Honda Jazz to nie jest zwykły, mały miejski samochód. Chociaż gabaryty ma niewielkie, to dzięki wysokiemu nadwoziu...

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM Tekna – TEST

Nissan Juke pierwszej generacji był jednym z pionierów segmentu kompaktowych crossoverów, wyróżniając się jednocześnie w nim swoją bryłą. Bardzo niestandardowy projekt nadwozia...

Volvo XC40 Recharge T5 R-Design – TEST

Zmiany dążące do elektryfikacji w motoryzacji są nieubłagane, a jednym z modeli wpisujących się w ten trend jest Volvo XC40, które od...

Nowa Dacia Sandero, Logan – zdjęcia, silniki, informacje

Dacią Sandero miałem okazję jeździć kilka miesięcy temu i przyznam, że spotkanie z tym autem zdecydowanie należało do przyjemnych. Po testach samochodów...

Silnik elektryczny czy benzynowy – co wybrać?

Samochody elektryczne wciąż są w naszych realiach egzotyką - jednak z każdym miesiącem przez coraz mniejsze "e". Elektryków na naszym rynku przybywa,...