Renault Scenic 4 (2016) – nowe rozdanie. Silniki, bagażnik, zdjęcia i inne informacje

Renault kontynuuje odświeżanie palety swoich samochodów. Tym razem przyszedł czas na rodzinny minivan, model Scenic. Auto miało swoją premierę na Geneva Motor Show 2016, kiedy to poznaliśmy oficjalne informacje o tym samochodzie, zobaczyliśmy też jego zdjęcia. Pierwsze wrażenia? Jest dobrze.

Renault trafiło z linią stylistyczną swoich modeli. Moim zdaniem, wraz z Volvo, to właśnie Francuzi poczynili w ostatnim czasie największy progres jeśli o design swoich samochodów i wprowadzili powiew świeżości. Najpierw był Espace, później rewelacyjny Talisman, za którym poszło niemniej udane Megane. Teraz nadszedł czas na popularnego Scenica. Popatrzmy na zdjęcia:

Kompaktowy van od Renault robi bardzo dobre wrażenie, obojętnie z jakiej strony na niego popatrzymy. Z przodu w oczy rzucają się przyjemne przetłoczenia na masce i wyraziste, nawiązujące do innych nowych modeli światła. Z boku mamy świetny pomysł z czarnymi słupkami i dachem, które rewelacyjnie kontrastują z żółtym lakierem na zdjęciach promocyjnych. Z tyłu jest najmniej charakternie, ale przyczepić się naprawdę nie ma do czego. Zdaję sobie sprawę, że aby auto tak wyglądało trzeba będzie przeglądać cennik pod kątem topowo wyposażonych wersji, ale sądzę, że nawet przeciętniej skonfigurowane Scenici 4 będą wyglądały bardzo przyzwoicie.

Dwukolorowe nadwozie będzie opcją od 2 poziomu wyposażenia, a w tych najwyższych znajdzie się jako standard. Do samochodu będzie można też zamówić, widoczne na zdjęciach, ogromne, 20” felgi.

We wnętrzu możemy spodziewać się kontynuacji pomysłów z poprzednich nowych Renault z dużym, pionowym ekranem LCD o przekątnej 8,7” i systemem R-LINK 2, umiejscowionym na konsoli centralnej. Bardzo przydatną rzeczą będzie również wyświetlacz przezierny, czyli popularny HUD. Osobiście bardzo lubię samochody z tym „bajerem”, ponieważ nie trzeba odwracać wzroku od tego, co dzieje się przed nami, gdy chcemy zobaczyć prędkość czy wskazania nawigacji. Nie muszę chyba mówić jak wpływa to na bezpieczeństwo.

Renault Scenic IV – pojemność bagażnika

Często atrakcyjny design nie idzie w parze z ilością miejsca dostępną dla pasażerów. W nowym Scenicu 4 generacji udało się uniknąć poświęceń jeśli chodzi o przestrzeń – bagażnik urósł i jego pojemność wynosi obecnie 573 litry (wzrost o 29 względem poprzedniej generacji kompaktowego vana Renault).

Renault Scenic 4 generacja - tylne światła

Sam samochód również urósł, praktycznie w każdą stronę, o około 2-4 centymetry.

Dostępne silniki

Jeśli chodzi o jednostki napędowe to do wyboru będziemy mieli dwie benzyny i sporo diesli. Zacznijmy od silników na bezołowiową. Tutaj do wyboru będą dwa warianty TCe o mocy 115 i 130 koni mechanicznych, dostępnych (przynajmniej na razie) z manualną, 6-biegową skrzynią.

Silniki diesla zaczynać się będą od Energy dCi 95 KM. Dla spragnionych trochę większej mocy dostępny będzie dCi 110 koni mechanicznych, który będzie mógł zostać połączony zarówno ze skrzynią manualną, jak i 7-biegowym automatem dwusprzęgłowym EDC lub silnikiem hybrydowym, który ma odzyskiwać energię z hamowania i używać jej do zwiększania dynamiki przyspieszania.

Nowe Renault Scenic - przód

Klienci otrzymają również zamówienia silnika wysokoprężnego dCi 130, dostępnego tylko z manualem. Najmocniejszy diesel to dCi 160, którego będzie można zamówić z dwusprzęgłowym automatem EDC, w tym wypadku o 6 przełożeniach.

Nowe Renault Scenic 4 zapowiada się naprawdę dobrze, ale niestety Francuzi poskąpili nam jednej istotnej informacji – kiedy samochód będzie miał swoją europejską premierę oraz kiedy trafi do salonów w Polsce. Tego powinniśmy dowiedzieć się wkrótce.

Najnowsze teksty

Skoda Fabia 1.0 TSI 110 KM Style – TEST

Skoda Fabia to idealny przykład motoryzacyjnego rozsądku i bardziej tradycyjnego podejścia. Samochód ten bowiem nie oferuje w swojej gamie...