Mercedes-AMG E43 4MATIC – osiągi, silnik, zdjęcia. To auto to prawdziwy cichy zabójca

Ledwo nowa generacja Mercedesa Klasy E zadomowiła się na rynku, a już niemiecka firma pokazuje klientom pierwszą, usportowioną wersję tego modelu oznaczoną symbolem AMG. I muszę przyznać, że odmiana E43 4MATIC wygląda bardzo interesująco.

Wszystko za sprawą tego, że Mercedesowi udało się stworzyć dwa samochody w jednym. Już tłumaczę co mam na myśli, ale najpierw spójrzmy na zdjęcia:

Na pierwszy rzut oka? Zwykła Klasa E (W213) na ładnych felgach, z lekko zmienionymi zderzakami, więc pewnie wyposażona w jakiś pakiet stylizacyjny AMG. Tak można opisać ten samochód, który oczywiście przyciągnie wzrok fanów motoryzacji, ale generalnie będzie dobrą propozycją dla osób, które nie chcą w sposób ostentacyjny zwracać na siebie uwagi podczas jazdy.

Mercedes-AMG E43 – silnik i osiągi

Jednocześnie to, co znajduje się pod maską zdecydowanie czyni ten samochód wybijającym się ponad przeciętność środkiem transportu. Mercedes E43 4MATIC nie będzie najmocniejszą wersją Klasy E (korona przypadnie odmianie z napisem E63 na tylnej klapie), ale godnie zajmować będzie miejsce na drugim stopniu podium.

Mercedes AMG E43 4MATIC - wnętrze

Samochód bowiem został wyposażony w silnik V6 (można narzekać, że nie V8, ale ja bardziej cieszę się, że nie otrzymaliśmy R4) o pojemności 3 litrów i mocy 396 koni mechanicznych. Moment obrotowy generowany przez tę jednostkę to 5200 Nm i osiągany jest przy 2500 obrotów na minutę. Za przeniesienie tej mocy na cztery koła (zawieszenie 4MATIC) odpowiada automatyczna skrzynia biegów 9G-Tronic.

Jest zatem czym jeździć, co tylko potwierdzają podane przez Mercedesa-AMG osiągi. Sprint do 100 km/h zakończy się w czasie 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna, jak to często bywa, musiała zostać elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Aby skutecznie zatrzymać tego potwora na pokładzie znalazły się wyczynowe hamulce, a za dostrojenie samochodu do nastroju kierowcy odpowiadać będzie pneumatyczne zawieszenie AIR BODY CONTROL.

Sportowy Mercedes Klasy E

Kiedy premiera?

Nowa Klasa E w wydaniu AMG ma docierać do pierwszych klientów w Polsce i innych krajach Europy we wrześniu 2016 roku, a zamówienia na nią można składać od czerwca.

Ceny nie zostały jeszcze podane. Ponieważ mamy do czynienia z Mercedesem można domniemywać, że tanio nie będzie. Jeśli ktoś jednak będzie miał odpowiednią sumę pieniędzy i będzie poszukiwał dyskretnego auta, którym w razie potrzeby pokaże wszystkim innym na drodze kto tu rządzi, to nie powinien być zawiedziony :)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...