Rajdy samochodowe na konsolach nowej generacji wzbogacają się o bardzo wartościową grę, która może na długie miesiące stać się najlepszym tytułem traktującym o tej dyscyplinie motorsportu na PS4 i XONE. W związku z kwietniową premierą DiRT Rally twórcy podzielili się informacjami na temat jakości grafiki na każdej z konsol oraz podali listę wspieranych kierownic.
Zacznijmy od kwestii graficznych. Tutaj ludzie z Codemasters mieli ułatwione zadanie, ponieważ gra najpierw pojawiła się na PC. Konfiguracje komputerów mogą zdecydowanie przewyższać możliwości graficzne PlayStation 4 i Xbox One, dlatego w przypadku wersji na konsole wystarczyło obciąć to i owo, by gra chodziła płynnie.
W przypadku PS4 w DiRT Rally udało się osiągnąć grafikę wyświetlaną w rozdzielczości Full HD (1080p) oraz płynność animacji na poziomie 60 FPS. W przypadku XONE, który jest trochę słabszy od konsoli Sony, gracze również będą cieszyć się grafiką 1080p / 60 klatek na sekundę, ale w niektórych miejscach, by utrzymać płynność, rozdzielczość będzie skalowana w dół. Nie powinno być to jednak zbyt odczuwalne dla graczy, bo nie grafika w jest tu najważniejsza.
Kierownice w DiRT Rally
W przypadku gry rajdowej od Codemasters zdecydowanie bardziej istotny jest model jazdy, który według opinii osób grających na PC jest bardzo dobry i idzie w stronę symulacji. A z symulatorami jest tak, że na padzie można w nie grać, ale odbiera to kilkadziesiąt procent przyjemności – przydaje się więc kierownica. Na szczęście twórcy gry nie pokpili tutaj sprawy i lista współpracujących z grą sprzętów jest całkiem solidna. Rzućmy na nią okiem:
PlayStation 4:
- Thrustmaster T80
- Thrustmaster T100
- Thrustmaster T150
- Thrustmaster T300 – 599XX EVO 30
- Thrustmaster T300 – F1 rim
- Thrustmaster T300 – Ferrari GTE rim
- Thrustmaster T300 – PS rim
- Thrustmaster T300 – TM Leather 28 GT
- Thrustmaster T500 – 599XX EVO 30
- Thrustmaster T500 – F1 rim
- Thrustmaster T500 – Ferrari GTE rim
- Thrustmaster T500 – PS rim
- Thrustmaster T500 – TM Leather 28 GT
- Thrustmaster TH8A Shifter
- Thrustmaster T3PA Pedals
- Thrustmaster T3PA Pro Pedals
- Fanatec ClubSportWheel V1
- Fanatec ClubSportWheel V2
- Fanatec Clubsport Pedals V1
- Fanatec Clubsport Pedals V2
- Fanatec Clubsport Pedals V3
- Fanatec CSR Pedals
- Fanatec CSR Elite Pedals
- Fanatec CSR Elite Wheel
- Fanatec Clubsport Handbrake (wymagane pedały V2/V3)
- Fanatec ClubSport Shifter (SQ)
- Fanatec GT2 Wheel
- Fanatec GT3 V2 Wheel
- Fanatec Porsche Wheel Turbo S
- Hori Racing Wheel
- Logitech G29 Racing Wheel
Xbox One:
- Thrustmaster Ferrari 458 Spider Racing
- Thrustmaster TX – 599XX EVO 30
- Thrustmaster TX – F1 rim
- Thrustmaster TX – Ferrari GTE rim
- Thrustmaster TX – PS rim
- Thrustmaster TX – TM Leather 28 GT
- Thrustmaster TH8A Shifter
- Thrustmaster T3PA Pedals
- Thrustmaster T3PA Pro pedals
- Fanatec ClubSportWheel v2 z kompatybilnym Wheel Rim (Universal Hub dla Xbox One / CSL P1 dla Xbox One)
- Fanatec Clubsport Pedals V1
- Fanatec Clubsport Pedals V2
- Fanatec Clubsport Pedals V3
- Fanatec CSR Pedals
- Fanatec CSR Elite Pedals
- Fanatec Clubsport Handbrake (wymagane pedały V2/V3)
- Fanatec ClubSport Shifter (SQ)
- Hori Racing Wheel
- MadCatz Pro Racing
- Logitech G920 Racing Wheel
Wynika z tego, że praktycznie każda dostępna na najnowsze konsole Sony i Microsoftu kierownica będzie wspierana przez twórców – to świetna wiadomość, ponieważ dzięki temu DiRT Rally będzie dostosowywało się do charakterystyki każdego z „kółek” i bez grzebania w ustawieniach i problemów będzie można cieszyć się grą.
Premiera na PS4 i XONE 5 kwietnia. Zapowiadają się naprawdę porządne wirtualne rajdy.