Poznań Motor Show Press Day – czy warto dopłacić za status VIP?

Targi motoryzacyjne w Poznaniu trwają cztery dni – od czwartku do niedzieli. O ile na trzy ostatnie wejść może każdy posiadający normalną wejściówkę, tak w czwartek na Press Day wstęp mają tylko przedstawiciele prasy, firm motoryzacyjnych i osoby, które wydadzą kilkukrotnie więcej na bilet, niż reszta weekendowych gości Poznań Motor Show. Czy zatem warto dopłacić za bycie VIP’em?

Nie będę dalej budował dramaturgii i od razu napiszę, że moim zdaniem warto. Skupię się za to na odpowiedzi na pytanie „dlaczego”, pomimo dużej różnicy (bilet normalny kosztuje 15 zł, a bilet na Press Day to wydatek 100 zł od osoby) mam taką opinię, a nie inną.

Brak kolejek

Siłą Poznań Motor Show jest to, że do ogromnej ilości samochodów obecnych na stoiskach można spokojnie wejść. Jest to rewelacyjna sprawa podczas Press Day, ponieważ ilość odwiedzających tego dnia jest stosunkowo niewielka, przez co do większości aut można wsiąść od razu, a do tych najgorętszych najwyżej po paru minutach oczekiwania. Rzadko zdarzają się też sytuacje, w których musimy spieszyć się z oględzinami, bo za nami formuje się tłum kolejnych chętnych.

Poznań Motor Show - stoisko Porsche na targach

Osobiście nigdy nie byłem na PMS w dzień inny niż czwartek, jednak słyszałem relacje osób, które wybrały się na targi w weekend. Wynikało z nich, że ilość odwiedzających była wtedy znacząco większa od tej, którą ja zaobserwowałem podczas VIP Day, a co za tym idzie swoboda w dostępie do samochodów była mniejsza.

Premiery samochodów

W czwartki na Poznań Motor Show plan dnia szczelnie wypełniony jest eventami firm motoryzacyjnych, które organizują polskie premiery swoich samochodów. Niektóre są ciekawsze, niektóre trochę mniej, jednocześnie jeśli ktoś chce być na bieżąco z nowościami, zobaczyć co mówią o nich przedstawiciele z branży, to czwartek jest dniem dla niego.

Mercedes CLA - premiera na Poznań Motor Show 2013

W piątek, sobotę i niedzielę te samochody na stoiskach oczywiście zostają, ale to już nie to samo. Podobnie sprawa wygląda z dostępem do świeżych samochodów – na Press Day do większości z nich można wsiadać niedługo po premierowej prezentacji. W późniejszych dniach wiele z tych aut jest już zamkniętych – taką strategię stosuje np. Mercedes.

Bilet VIP – dobra inwestycja

Dlatego jeśli jesteś dużym fanem motoryzacji i co roku odliczasz miesiące do Poznań Motor Show to wydanie 100 zł na możliwość wejścia na Press Day nie będzie złą inwestycją. Luz, brak kolejek, premiery co chwila – to sprawia, że Targi Motoryzacyjne w Poznaniu można poczuć w 100%. Co nie zmienia faktu, że kupno standardowego biletu za 15 zł sprawi, że na PMS nie będziesz się dobrze bawić. Po prostu Motor Show w Poznaniu odbywa się raz do roku – przy takiej częstotliwości dopłata nie jest tak dotkliwa dla kieszeni, a radość przebywania na tym wydarzeniu nie jest niczym mącona.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Volvo XC90 AWD B5 235 + 14 KM – TEST

Volvo XC90 - flagowy SUV szwedzkiego producenta - został w 2020 roku odświeżony, przy czym wprowadzone zmiany nie były...

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i zmienił kilka drobiazgów w sposobie obsługi. Model...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona o hybrydę...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często, aby móc...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było mocno oparte...