Nowe Porsche Cayenne (2018) – informacje, silniki, zdjęcia szpiegowskie III generacji SUV’a ze Stuttgartu

Powoli zbliża się premiera rynkowa 3 generacji Porsche Cayenne, czyli największego SUV’a dostępnego w ofercie tej niemieckiej firmy. Znamy już trochę, na razie nieoficjalnych, informacji o tym samochodzie oraz możemy podziwiać go w kamuflażu na zdjęciach szpiegowskich.

AKTUALIZACJA: zdjęcia praktycznie bez maskowania na dole wpisu.

Gdy Porsche Cayenne wchodziło do sprzedaży w 2002 roku głosom krytyki nie było końca. Dobrze, że w tamtych czasach Internet nie był jeszcze tak mocno rozpowszechniony, bo PR-owcy niemieckiego producenta całą dobę odbieraliby zarzuty dotyczące tego, że marka została sprofanowana pojawieniem się samochodu o nadwoziu SUV, podczas gdy Porsche to przecież tylko 911, ewentualnie Boxster. Teraz wszyscy się już przyzwyczaili i podczas premiery III generacji Cayenne zbyt dużo głosów krytyki być nie powinno. Na początek rzućmy okiem na zdjęcia szpiegowskie tego samochodu:

Zbyt wiele na nich nie widać (chociaż linia boczna sprawia wrażenie bardziej sportowej niż obecnie :) ), ponieważ maskujący „body kit” jest duży – Porsche wyraźnie nie chce, abyśmy za wcześnie poznali wygląd ich nowej terenówki. Patrząc na bryłę samochodu rewolucji nie powinniśmy się spodziewać – sądzę, że niemieccy styliści bardziej skupią się na dopracowaniu detali, aby nikt tym razem nie powiedział, że nowe Cayenne wygląda jak samochód z Azji – takie głosy podniosły się przy okazji premiery 2 generacji tego auta.

Nie dysponujemy zdjęciami wnętrza, jednocześnie doniesienia wskazują, że nowy SUV Porsche będzie miał kokpit zbliżony do tego, co producent zaproponuje nam przy okazji nowej generacji Panamery. Zdjęcie umieszczam poniżej. Jeśli tak się stanie, to w nowym Cayenne ograniczona zostanie ilość przycisków i przełączników, a ich miejsce zajmą panele dotykowe.

Porsche Panamera - wnętrze (2 generacja)

Platforma i silniki

Nowa generacja opierać się ma na platformie, która posłużyła do stworzenia Audi Q7 oraz Bentleya Bentayga. Wszystko wskazuje na to, że samochód będzie znacznie lżejszy niż wersja, którą obecnie można spotkać w salonach Porsche. Oszczędności mogą sięgać 100 kilogramów.

W kwestii jednostek napędowych powinniśmy spodziewać się klasycznego podejścia, opartego o duże pojemności i odpowiednią liczbę cylindrów. Porsche raczej nie ugnie się pod eko-presją i nie zamontuje pod maską nowego Cayenne silnika 4-cylindrowego (jak np. zrobiło to Volvo w przypadku nowej generacji dużego SUV’a XC90), a jednostki V6 (o pojemności 2,9 litra lub 3 litry w wersji hybrydowej) i V8 (tutaj pojemność ma wynosić 4 litry). Pojawią się też diesle, ale nie wiemy jeszcze dokładnie jakie.

Nowe Porsche Cayenne – kiedy premiera?

Obecne wcielenie samochodu zostanie z nami jeszcze przez pewien czas. 3 generacja Cayenne powinna pojawić się w sprzedaży w 2018 roku, a jej premiera planowana jest na końcówkę 2017 roku. Okres ten wskazuje, że targi motoryzacyjne we Frankfurice mogłyby być miejscem, gdzie SUV Porsche po raz pierwszy zostanie zaprezentowany światu.

Aktualizacja 08.02.2017:

Nadchodzący SUV Porsche uchwycony został na zdjęciach praktycznie bez żadnego kamuflażu. zdjęcia poniżej:

Zdjęcia szpiegowskie: Motor1.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Fizyczne przyciski i pokrętła w samochodach – czemu tracą popularność?

Coraz więcej producentów samochodów rezygnuje z klasycznych, fizycznych pokręteł i przycisków, na rzecz płytek dotykowych lub zaszywania...

Hyundai i30 1.5 DPI 110 KM Comfort – TEST

Jak wypada Hyundai i30 po liftingu, który przeszedł w 2020 roku? Miałem okazję to sprawdzić, testując samochód w bardzo ciekawej konfiguracji. Rzadko...

Honda Jazz Hybrid 109 KM Executive – TEST

Honda Jazz to nie jest zwykły, mały miejski samochód. Chociaż gabaryty ma niewielkie, to dzięki wysokiemu nadwoziu i zmyślnym rozwiązaniom pokroju specyficznego...

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM Tekna – TEST

Nissan Juke pierwszej generacji był jednym z pionierów segmentu kompaktowych crossoverów, wyróżniając się jednocześnie w nim swoją bryłą. Bardzo niestandardowy projekt nadwozia...

Volvo XC40 Recharge T5 R-Design – TEST

Zmiany dążące do elektryfikacji w motoryzacji są nieubłagane, a jednym z modeli wpisujących się w ten trend jest Volvo XC40, które od...