Nowy Hyundai Elantra – ceny, silniki i wyposażenie już znamy. Premiera w Poznaniu

Przyzwyczaiłem się już do tego, że samochody z Korei nie są budżetowymi propozycjami, które mogą przyciągnąć klienta tylko ceną, a pełnoprawnymi konkurentami dla europejskich producentów na Starym Kontynencie, czyli bardzo wymagającym dla producentów rynku. Nowy Hyundai Elantra tylko potwierdza taki stan rzeczy. Oto co już o nim wiemy.

Poprzednią Elantrą miałem okazję pojeździć trochę parę lat temu. Pamiętam, że zrobił na mnie dobre wrażenie – zwłaszcza jego przelicznik cena/jakość, bo auto sprawiało wrażenie droższego, niż było w rzeczywistości. Teraz nadchodzi nowa generacja Hyundaia Elantry, który co ciekawe jest najlepiej sprzedającym się modelem tej firmy na świecie. Sugeruje to, że Koreańczycy przyłożyli się do nowego wcielenia swojego kompaktowego sedana.

Na pewno tak było jeśli mówimy o wyglądzie zewnętrznym. Poprzednia Elantra była ładna, ale moim zdaniem zbyt obła. Fluidic Sculpture potrzebowało trochę czasu, aby wydorośleć i zyskać niezbędne szlify. Patrząc na nowy sedan Hyundaia widzę, że ten proces został zakończony sukcesem. Samochód wciąż wygląda atrakcyjnie i nietuzinkowo, ale nabrał przy tym znacznie więcej wyrazu.

Nowy Hyundai Elantra - tył samochodu

Silniki w Elantrze

Nowy Hyundai oferowany jest obecnie z dwoma silnikami – jednym benzynowym i jednym diesla. Jednostka napędzana „bezołowiową” to wolnossące 1,6 MPI o mocy 128 KM dostępnych przy 6300 obrotów na minutę. Moment obrotowy wynosi 155 Nm i osiągany jest przy 4850 rpm. To wszystko pozwala na sprint do 100 km/h w czasie 10, 1 sekundy w przypadku skrzyni manualnej. Automat, który również jest dostępny pogarsza ten wynik o 1,5 sekundy. Silnik ten na pewno nie został stworzony do wyścigów spod świateł, ale dzięki mniejszemu wysileniu można oczekiwać jego długiej, bezawaryjnej pracy.

Z kolei diesel to jednostka 1,6 CRDi legitymująca się mocą 136 KM, która osiągana jest przy 4000 obrotów na minutę. Moment obrotowy uzależniony jest od zastosowanej przekładni. W przypadku 6-stopniowego manuala mamy 260 Nm w zakresie 1500-3500 rpm, a automatu 300 Nm przy 1750-2500 obrotów na minutę. Co warte podkreślenia w połączeniu z dieslem pracuje nowocześniejsza przekładnia dwusprzęgłowa 7DCT, która w mniejszym stopniu wpływa na osiągi (10,5 sekundy manual, 11 sekund automat).

Nowy Hyundai Elantra - bok

Ceny i wyposażenie

Patrząc na cennik możemy dostrzec, że ceny nowej generacji poszły trochę do góry względem modelu, który dostępny był w salonach przez ostatnich kilka lat. Bazowa wersja podrożała o około 3000 zł. Poniżej pełne zestawienie.

Silnik i skrzynia biegów Classic Plus Comfort Style Premium
1.6 MPI 6MT 67 900 zł 76 900 zł 83 400 zł 89 900 zł
1.6 MPI 6AT 72 400 zł 81 400 zł 87 900 zł 94 400 zł
1.6 CRDI 6MT 79 900 zł 88 900 zł 95 400 zł 101 900 zł
1.6 CRDI 7DCT 85 900 zł 94 900 zł 101 400 zł 107 900 zł

Najbogatsze wersje swoje kosztują, ale oferują też nabywcy sporo elementów wyposażenia, które bardziej kojarzylibyśmy z autami znacznie droższymi, chociażby elektrycznie podnoszona i opuszczana klapa bagażnika, która jest standardem dla wersji Premium. Za to wszystkie elektryczne szyby dostępne są w każdej wersji wyposażeniowej.

Nowy Hyundai Elantra 2016 - wnętrze

Bardzo rozsądnie wycenione zostały dodatkowe elementy. Pakiet zimowy zawierający w sobie podgrzewane fotele i koło kierownicy kosztuje 1000 zł. Na podobną kwotę wycenione zostały 17” felgi aluminiowe. Pakiet ksenon to wydatek 3500 zł.

Premiera i rabaty przedpremierowe

Co ciekawe europejska premiera tego samochodu zaplanowana została na Poznań Motor Show 2016. Jest to bardzo pozytywny i ważny znak, ponieważ pokazuje on, że prestiż targów motoryzacyjnych w stolicy Wielkopolski rośnie. Dzisiaj europejska, a w przyszłości światowa premiera w Poznaniu? Nie miałbym nic przeciwko :)

W chwili obecnej w salonach Hyundaia prowadzona jest przedsprzedaż nowej generacji Elantry. Osoby, które zdecydują się złożyć zamówienie mogą liczyć na bonusy, dzięki którym uda im się zaoszczędzić trochę pieniędzy. Dlatego jeśli ktoś myśli o kupnie kompaktowego sedana Hyundaia w najbliższym czasie nie powinien zwlekać. To, co wiemy o tym modelu dotychczas wygląda bardzo obiecująco.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...