Nowe Audi Q5 (2017) – zdjęcia, zmiany, silniki i inne informacje. Mały SUV upodabnia się do większego

Czas naprawdę szybko leci – idealnym dowodem na to jest pierwsza generacja Audi Q5, która jest już na rynku od 8 lat. Najwyższy czas zatem na nadejście następcy. Druga odsłona tego SUV’a szykowana jest na 2017 rok, a już teraz samochód został uchwycony na zdjęciach szpiegowskich, które rzucają sporo światła na to, czego możemy oczekiwać. Nieoficjalne informacje zdradzają też co nieco o silnikach, które znajdą się pod maską.

Mamy już oficjalne informacje o nowym Q5. Znajdziesz je w aktualizacji na dole tego wpisu.

Najpierw rzućmy okiem na zdjęcia Audi Q5 (2017):

Mimo, że karoseria samochodu jest szczelnie obklejona maskowaniami to najważniejsze elementy, czyli grill i światła są odkryte. A z nich możemy wywnioskować, że samochód pójdzie śladami większego SUV’a w palecie Audi, czyli modelu Q7. Wnioskować to można chociażby o wspomnianej atrapie chłodnicy, która teraz złożona jest z dwóch trapezów złączonych ze sobą dłuższą podstawą. Spłaszczone przednie lampy z charakterystycznym wzorem diod LED również wyglądają podobnie do tego, co możemy spotkać w największym samochodzie uterenowionym z Ingolstadt.

Audi Q5 (2017) - tylne światła

Z tyłu styl polegający na poziomej linii, która biegnie wzdłuż dolnej krawędzi świateł to również nawiązanie do Q7. Audi idzie zatem utartym już wcześniej szlakiem, polegającym na unifikacji stylistycznej swoich samochodów. Niektórzy mogą kręcić nosem, że to nudne, ale wyniki sprzedaży mówią co innego – samochody z czterema pierścieniami sprzedają się bardzo dobrze. A skoro tak jest, to po co kombinować i coś grzebać?

Nowa generacja Audi Q5 – silniki

Nowy SUV powinien mieć zbliżoną paletę jednostek napędowych do sedana A4. Oznacza to, że w przypadku silników diesla powinniśmy otrzymać sporo odmian 2,0 TDI, które różniły się będą generowaną mocą (150-190 KM), napędem (na jedną oś lub quattro) oraz skrzynią biegów (6-stopniowy manual lub automat S Tronic).

W przypadku benzyn powinniśmy mieć do wyboru albo 1,4 TSI o mocy 150 KM, albo mocniejszą, dwulitrową jednostkę, której moc wynosić będzie 190 KM lub 252 konie. Plotki mówią o sportowej odmianie SQ5, która napędzana będzie turbodoładowanym 2,5 litrowym (5 cylindrów) lub 3 litrowym (V6) silnikiem o mocy w granicach 400-450 koni mechanicznych. Nie miałbym nic przeciwko, gdyby tak było :)

Audi Q5 (2017) - przód

W egzemplarzu na zdjęciach szpiegowskich nie widać z tyłu rur wydechowych, co pozwala przypuszczać, że w ofercie znajdzie się również hybryda plug-in nazywana przez Audi e-tron.

Kiedy premiera?

II generacja Audi Q5 powinna pojawić się na rynku w 2017 roku. Niewiele więcej na ten temat wiemy – na chwilę obecną na nie ma przecieków, czy będzie to początek, czy koniec roku. Osobiście mam przeczucie, że SUV zadebiutuje na początku roku na targach motoryzacyjnych w Genewie lub Detroit. Maskowania nie są już duże (brak w nich żadnego „body-kita”), co oznacza, że do drugiej połowy 2017 nie powinniśmy czekać. Chyba, że na dojechanie pierwszych egzemplarzy do salonów.

Zdjęcia szpiegowskie: Motor1.com

AKTUALIZACJA:

Okazuje się, że premiera Audi Q5 nastąpiła wcześniej, niż się spodziewałem i już na targach w Paryżu Audi oficjalnie zaprezentowało ten model. Rzućmy najpierw okiem na kilka zdjęć:

O żadnej rewolucji w wyglądzie nie możemy tu mówić (zwłaszcza z tyłu widoczne są nawiązania do poprzedniej generacji), ale designerzy Audi wyciągnęli z aktualnego trendu stylistycznego tej marki wszystko co najlepsze. Samochód wygląda muskularnie, ma „groźny” wyraz przednich świateł i grilla i mnie bardzo się podoba. Zwłaszcza w czerwonym kolorze i pakietem stylistycznym S-Line.

Wnętrze samochodu wygląda tak (zdjęcia przedstawiają kabinę w wersji S-Line i normalnej):

I też bardzo mi się podoba. Mamy tu oczywiście cyfrowe zegary i kształt instrumentów pokładowych nawiązujący do większego SUV’a w gamie Audi, czyli Q7.

Na początku w sprzedaży dostępne będą 4 silniki, 1 benzynowy i 3 diesle. Jednostka na Pb95 to mocny motor 2,0 TFSI o mocy 252 KM, który zapewni na pewno bardzo przyjemne dla kierowcy osiągi. Nie inaczej będzie z silnikiem 3,0 TDI o mocy 286 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 620 Nm – w jego przypadku wrażenia będą jeszcze lepsze. Kierowcy, którzy nie potrzebują aż takiej dynamiki będą mogli zdecydować się na 2,0 TDI o mocy 150 lub 190 KM.

Również na innych płaszczyznach zmiany w nowym modelu są znaczące. Pojemność bagażnika wynosi teraz 550-610 litrów, czyli o 10 l więcej niż poprzednik. Z kolei masa samochodu spadła o 90 kg. W II generacji Audi Q5 nie będzie brakowało technologicznych bajerów. Na pokładzie znajdzie się oczywiście rozbudowany system multimedialny MMI z możliwością połączenia się z siecią LTE z możliwością sterowania płytką dotykową, HUD itp. Osoby chętne bez problemu będą mogły na dodatki wydać równowartość innego samochodu średniej klasy.

Samochód do salonów w Polsce wjedzie na początku 2017 roku. Wtedy też poznamy oficjalne ceny modelu nad Wisłą.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...