Audi Q2 i Q4 – informacje. Nowe SUV’y dostają zielone światło, a przyczynia się do tego Fiat

Gama modelowa Audi powiększy się wkrótce o kolejne modele o trochę bardziej uterenowionym charakterze – Q2 i Q4. Będzie to możliwe dzięki udanym negocjacjom z włoskim koncernem Fiat.

Nazwa Qn, gdzie n oznacza cyfrę, wszystkim fanom motoryzacji jednoznacznie kojarzy się z Audi. Firma zaczęła od wprowadzenia na rynek w 2005 roku modelu Q7, a później stopniowo eksplorowała kolejne segmenty dzięki modelom Q5 i Q3.

Wkrótce rodzina aut produkowanych przez niemiecką firmę ma powiększyć się o dwóch dwóch członków – Q2 i Q4. Jest to możliwe, ponieważ Audi odkupiło prawa do tych nazw od Fiata. Transakcja była konieczna, ponieważ Alfa Romeo (będąca częścią koncernu Fiat) swojego czasu używała członów Q2 i Q4 do oznaczenia ilości napędzanych kół w modelu 159. Obecnie oznaczenia te zostały zapomniane (produkcja modelu 159 została zakończona w 2011 roku), ale prawa pozostały w rękach Włochów. Teraz Audi udało się je przejąć, więc bez żadnych problemów prawnych będą oni mogli wprowadzić swoje 2 nowe crossovery.

Bliska premiera Audi Q2

Bliżej do rynkowego debiutu ma Audi Q2, którego premiera planowana jest na 2016 rok. Cena najmniejszego modelu z linii Q ma oscylować wokół 100 000 zł za bazową wersję, dzięki czemu zachowywać będzie odpowiedni dystans od Q3 (cena startująca od 122 800 zł) i Q5 (cennik zaczyna się na kwocie 143 100 zł).

Zdjęcie szpiegowskie Audi Q2

Dla osób poszukujących SUV’a, który swoimi gabarytami pozwoli na sprawną jazdę po mieście może być to ciekawa propozycja.

Plany dotyczące Audi Q4

Bardziej odległa jest premiera modelu Q4. O nim nie wiemy praktycznie nic, jednocześnie według plotek Audi chce, aby samochód był czymś w stylu Q3 Coupe, czyli propozycją dla osób, które zainteresowane są z jednej strony wyższą pozycją za kierownicą i praktycznością nadwozia typu SUV / crossover, a z drugiej poszukują bardziej dynamicznej linii.

Jak widać producenci w klasie premium intensywnie zagospodarowują kolejne nisze na rynku. Z jednej strony można zastanawiać się po co tyle, stosunkowo zbliżonych do siebie modeli. Z drugiej – skoro tego chcą klienci, to czemu firmy z branży mają nie wychodzić im naprzeciw?

Zdjęcie szpiegowskie: carmagazine.co.uk

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...