Volvo S90 – polskie ceny, silniki i wyposażenie już znane

Oczy motoryzacyjnego świata zwrócone są obecnie w kierunku Detroit w USA, gdzie odbywają się tegoroczna edycja salonu samochodowego, a tymczasem Volvo nic sobie z tego nie robiąc przedstawia cennik swojego sedana S90 w naszym kraju wraz z innymi szczegółami.

Nazwy wersji wyposażeniowych oraz ich ilość (Kinetic, Momentum, Inscription, R-Design) w nowej limuzynie Volvo pokrywa się z tym, co zaproponowano klientom w przypadku drugiej generacji modelu XC90. Z kolei cennik nowego S90 startuje niemal od tej samej kwoty, za którą można kupić schodzące ze sceny Volvo S80. Przejdźmy do szczegółów.

Cennik Volvo S90

Silniki diesla

Silnik Skrzynia biegów Kinetic* Momentum Inscription R-Design
D3 FWD* 2.0/150 manualna 6 biegów 171 600 zł 193 700 zł 213 800 zł 207 200 zł
D3 FWD* 2.0/150   automatyczna Geartronic 6 biegów 181 200 zł 203 300 zł 223 400 zł 216 800 zł
D4 FWD* 2.0/190 manualna 6 biegów 177 600 zł 199 700 zł 219 800 zł 213 200 zł
D4 FWD 2.0/190 automatyczna Geartronic 8 biegów 187 200 zł 209 300 zł 229 400 zł 222 800 zł
D4 AWD* 2.0/190 automatyczna Geartronic 8 biegów 198 200 zł 220 300 zł 240 400 zł 233 800 zł
D5 AWD 2.0/235 automatyczna Geartronic 8 biegów - 233 200 zł 250 100 zł 243 700 zł

Silniki benzynowe

Silnik Skrzynia biegów Kinetic Momentum Inscription R-Design
T5 FWD 2.0/254 automatyczna Geartronic 8 biegów 218 900 zł 235 800 zł 229 400 zł
T6 AWD 2.0/320 automatyczna Geartronic 8 biegów 274 400 zł 291 300 zł 284 900 zł

Plug-In Hybrid

Silnik Skrzynia biegów Kinetic Momentum Inscription R-Design
T8 AWD* 2.0/320+87 automatyczna Geartronic 8 biegów 330 500 zł 346 600 zł 338 700 zł

Wersje oznaczone gwiazdką wejdą do produkcji 16 listopada 2016 roku. Pierwsze partie aut demonstracyjnych pojawią się u dealerów na przełomie czerwca i lipca, a zamówione egzemplarze powinny być dostarczane do nowych właścicieli pod koniec wakacji.

W kwestii silników powtarza się sytuacja z modelu XC90 i wszystkie jednostki napędowe mają 4 cylindry, więc nie warto sugerować się już oznaczeniem np. T8 na klapie nowego S90 – wcale ośmiu cylindrów tam nie znajdziemy. Szkoda, ale na downsizing nie ma rady. Co ciekawe prędkość maksymalna została ograniczona do 230 km/h, a nie tak jak ma to miejsce zazwyczaj do 250 km/h. Ograniczenie nie zostało podane dla najmocniejszej odmiany, więc być może ona limitera będzie pozbawiona.

Wszelkie informacje dotyczące elementów wyposażenia zawartych w każdej z wersji najłatwiej jest wyciągnąć z oficjalnej broszury, którą zobaczyć można na stronie producenta.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Fizyczne przyciski i pokrętła w samochodach – czemu tracą popularność?

Coraz więcej producentów samochodów rezygnuje z klasycznych, fizycznych pokręteł i przycisków, na rzecz płytek dotykowych lub zaszywania...

Hyundai i30 1.5 DPI 110 KM Comfort – TEST

Jak wypada Hyundai i30 po liftingu, który przeszedł w 2020 roku? Miałem okazję to sprawdzić, testując samochód w bardzo ciekawej konfiguracji. Rzadko...

Honda Jazz Hybrid 109 KM Executive – TEST

Honda Jazz to nie jest zwykły, mały miejski samochód. Chociaż gabaryty ma niewielkie, to dzięki wysokiemu nadwoziu i zmyślnym rozwiązaniom pokroju specyficznego...

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM Tekna – TEST

Nissan Juke pierwszej generacji był jednym z pionierów segmentu kompaktowych crossoverów, wyróżniając się jednocześnie w nim swoją bryłą. Bardzo niestandardowy projekt nadwozia...

Volvo XC40 Recharge T5 R-Design – TEST

Zmiany dążące do elektryfikacji w motoryzacji są nieubłagane, a jednym z modeli wpisujących się w ten trend jest Volvo XC40, które od...