Volvo S90 – polskie ceny, silniki i wyposażenie już znane

Oczy motoryzacyjnego świata zwrócone są obecnie w kierunku Detroit w USA, gdzie odbywają się tegoroczna edycja salonu samochodowego, a tymczasem Volvo nic sobie z tego nie robiąc przedstawia cennik swojego sedana S90 w naszym kraju wraz z innymi szczegółami.

Nazwy wersji wyposażeniowych oraz ich ilość (Kinetic, Momentum, Inscription, R-Design) w nowej limuzynie Volvo pokrywa się z tym, co zaproponowano klientom w przypadku drugiej generacji modelu XC90. Z kolei cennik nowego S90 startuje niemal od tej samej kwoty, za którą można kupić schodzące ze sceny Volvo S80. Przejdźmy do szczegółów.

Cennik Volvo S90

Silniki diesla

Silnik Skrzynia biegów Kinetic* Momentum Inscription R-Design
D3 FWD* 2.0/150 manualna 6 biegów 171 600 zł 193 700 zł 213 800 zł 207 200 zł
D3 FWD* 2.0/150   automatyczna Geartronic 6 biegów 181 200 zł 203 300 zł 223 400 zł 216 800 zł
D4 FWD* 2.0/190 manualna 6 biegów 177 600 zł 199 700 zł 219 800 zł 213 200 zł
D4 FWD 2.0/190 automatyczna Geartronic 8 biegów 187 200 zł 209 300 zł 229 400 zł 222 800 zł
D4 AWD* 2.0/190 automatyczna Geartronic 8 biegów 198 200 zł 220 300 zł 240 400 zł 233 800 zł
D5 AWD 2.0/235 automatyczna Geartronic 8 biegów - 233 200 zł 250 100 zł 243 700 zł

Silniki benzynowe

Silnik Skrzynia biegów Kinetic Momentum Inscription R-Design
T5 FWD 2.0/254 automatyczna Geartronic 8 biegów 218 900 zł 235 800 zł 229 400 zł
T6 AWD 2.0/320 automatyczna Geartronic 8 biegów 274 400 zł 291 300 zł 284 900 zł

Plug-In Hybrid

Silnik Skrzynia biegów Kinetic Momentum Inscription R-Design
T8 AWD* 2.0/320+87 automatyczna Geartronic 8 biegów 330 500 zł 346 600 zł 338 700 zł

Wersje oznaczone gwiazdką wejdą do produkcji 16 listopada 2016 roku. Pierwsze partie aut demonstracyjnych pojawią się u dealerów na przełomie czerwca i lipca, a zamówione egzemplarze powinny być dostarczane do nowych właścicieli pod koniec wakacji.

W kwestii silników powtarza się sytuacja z modelu XC90 i wszystkie jednostki napędowe mają 4 cylindry, więc nie warto sugerować się już oznaczeniem np. T8 na klapie nowego S90 – wcale ośmiu cylindrów tam nie znajdziemy. Szkoda, ale na downsizing nie ma rady. Co ciekawe prędkość maksymalna została ograniczona do 230 km/h, a nie tak jak ma to miejsce zazwyczaj do 250 km/h. Ograniczenie nie zostało podane dla najmocniejszej odmiany, więc być może ona limitera będzie pozbawiona.

Wszelkie informacje dotyczące elementów wyposażenia zawartych w każdej z wersji najłatwiej jest wyciągnąć z oficjalnej broszury, którą zobaczyć można na stronie producenta.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...