Nowy Lexus LC 500 – zdjęcia i 3 cechy, które rzeczywiście wyróżniają ten samochód

W 2012 roku Lexus zaprezentował koncepcyjny model LF-LC, którego linia stylistyczna była tak awangardowa, że z jednej strony budziła zachwyt, a z drugiej kazała przypuszczać, że wersja produkcyjna bazująca na tym koncepcie będzie znacznie musiała być ugrzeczniona. Teraz okazuje się, że Lexus miał na ten temat inne zdanie.

Na targach w Detroit pokazany został już samochód, który spokojnie może wyjechać na ulice – model Lexus LC 500. Będzie to najbardziej sportowy samochód w palecie japońskiego producenta po tym, jak zakończyła się produkcja LF-A. Lexus ten zwraca uwagę z trzech powodów.

Lexus LC 500 – cechy wyróżniające

Po pierwsze – stylistyka. To, co najbardziej rzuca się w oczy. Samochód wygląda po prostu kosmicznie i chociaż niektórzy powiedzą, że jest lekko przestylizowany, to jego ostre linie, przetłoczenia i awangardowe rozwiązania designerskie są spójne i tworzą wyjątkowy charakter tego auta. Odważnie narysowany Lexus NX przypadł do gustu klientom – można liczyć na to, że tutaj będzie podobnie.

Po drugie – silnik. moda na downsizing jest coraz silniejsza. Zmniejszanie pojemności, liczby cylindrów i rekompensowanie tego dodawaniem dużych turbosprężarek to powszechna filozofia u wielu producentów. Tymczasem Lexus idzie zupełnie inną drogą i pod maską LC 500 umieszcza 5 litrowy silnik V8. Moc przez niego generowana to 467 KM (moment obrotowy wynosi 528 Nm) a do jej wykrzesania nieużyta została żadna turbosprężarka. Wolnossący, duży, potężny silnik – bardzo miła kombinacja.

Po trzecie – skrzynia biegów. To jest element, w którym Lexus ponownie idzie w innym kierunku niż większość jego konkurentów. Podczas gdy reszta inwestuje w dwusprzęgłowe skrzynie biegów, w Lexusie uznano, że lepsza będzie klasyczna przekładnia automatyczna o 10 przełożeniach. Dynamiką ma konkurować ze skrzyniami o dwusprzęgłowymi. Będzie przy tym lżejsza od części z nich.

Mógłbym wymieniać dalej, bo cały samochód naszpikowany będzie wręcz nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Te 3 elementy, które podałem powyżej moim zdaniem jednak definiują ten samochód jako coś innego, ekscytującego na rynku. To mi się podoba.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...