Lexus NX pociągnął sprzedaż tej marki w 2015 roku, co mnie bardzo cieszy

Ostatnio w moje ręce wpadło podsumowanie sprzedaży Lexusa w Polsce za rok 2015. Wyniki są bardzo optymistyczne i muszę powiedzieć, że cieszę się z tego, że Polacy darzą coraz większym zaufaniem markę premium od Toyoty.

Na początek kilka suchych liczb. W 2015 roku w naszym kraju sprzedało się 2591 Lexusów, podczas gdy rok wcześniej sprzedaż wynosiła 1725 egzemplarzy. Wzrost o niemal 50% robi wrażenie. Co ciekawe ponad połowa oddanych w ręce klientów samochodów to modele Lexus NX, czyli najnowszy crossover. Sprzedaż innych modeli Lexusa w 2015 roku kształtuje się następująco:

  • IS – 489 sztuk
  • CT 200h – 267 sztuk
  • GS – 166 sztuk
  • RX – 145 sztuk (tutaj pewnie wielu klientów czeka na nową generację)
  • RC F – 38 sztuk
  • LS – 21 sztuk
  • GS F – 3 sztuki

Dobre wiadomości

Już tłumaczę czemu w tytule tego tekstu napisałem, że cieszy mnie taki rozwój wypadków, a przyczyny są dwie. Po pierwsze Lexus tworzy naprawdę świetne samochody i fajne, że znajdują one uznanie na rynku, bo po prostu na to zasługują. Zwłaszcza lider sprzedaży, czy model NX. Nie dość że wygląda on obłędnie, to jeszcze jego twórcy wyszli z założenia „dla każdego coś dobrego”, proponując klientom albo spokojną hybrydę, albo ostrą turbobenzynę w odmianie NX 200t. Na dodatek pod względem jakości kokpitu mamy tu prawdziwą klasę premium.

Lexus NX 300h - sprzedażowy hit tego producenta

Po drugie – konkurencja na rynku jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Siła Mercedesa, BMW czy Audi wciąż jest bardzo duża, jednocześnie wzrost udziałów innych graczy może wyjść klientom nad Wisłą tylko na dobre.

Ciekaw jestem jak będzie prezentować się sytuacja w 2016 roku, kiedy to w salonach pojawi się większy brat NX’a, czyli model RX, o niemniej atrakcyjnej aparycji…

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...