Clarkson i spółka – ich zarobki w Amazon Prime wprost nie mieszczą się w głowie!

Bycie najpopularniejszym na świecie dziennikarzem motoryzacyjnym to korzystna finansowo pozycja. Dopóki nie dowiedziałem się ile Amazon zapłaci Clarksonowi, Hammondowi i Mayowi za stworzenie programu nie zdawałem sobie sprawy jak bardzo. Trójka byłych prowadzących Top Gear po odejściu z BBC zarobi fortunę!

Jakiś czas temu w sieci krążyły pogłoski na temat kwot, które dostają prezenterzy Top Gear za każdy odcinek tego programu. Rzekomo miało być to 100 000 funtów dla każdego z nich. Doniesienia te pojawiły się kilka lat temu, więc można domniemywać, że na końcu kariery Clarksona i spółki w BBC kwota mogła się „trochę” zwiększyć i wynosić np. 300 000 funtów za epizod.

To jednak nic w porównaniu z tym, co swoim nowym gwiazdom ma płacić Amazon. Według informacji które opublikował Financial Times trzyletni kontrakt z Jeremym Clarksonem, Richardem Hammondem i Jamesem Mayem opiewa na kwotę… 250 milionów dolarów (226 milionów euro, 159 milionów funtów)! Tyle prowadzący dostaną za stworzenie 36 odcinków. Oznacza to, że do podziału za każdy odcinek będą oni mieli 7 milionów dolarów. Przeliczając to na złotówki i dzieląc na 3 równe części każdy z nich za jeden odcinek otrzyma 8 833 000 PLN.

Logo Amazon Prime

Kwoty astronomiczne, jednocześnie sądzę, że Amazon nie będzie na tej umowie stratny – aż strach pomyśleć ile ludzi kupi usługę Prime tylko dlatego, że będzie można na niej obejrzeć nowy program motoryzacyjny Clarksona. A to przecież nie jedyny sposób w jakim Amazon może na nim zarobić.

To co cieszy mnie w tym komunikacie to zdradzenie ilości odcinków, które będą nagrywane. 12 epizodów rocznie to solidna wartość, przewyższająca niekiedy to, co serwowało nam Top Gear w ostatnich latach. Będzie co oglądać…

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Volkswagen Golf 1.5 TSI EVO 130 KM Style – TEST

8 generacja Volkswagena Golf to bez wątpienia jedna z najgorętszych premier 2020 roku na rynku w Polsce....

Nissan Leaf e+ 217 KM 62 kWh Tekna – TEST

Nissan Leaf występuje w Polsce w dwóch wersjach. Słabsza ma silnik elektryczny o mocy 150 KM i baterie o pojemności 40 kWh....

Nowy Citroen C4 2020 jako crossover – zdjęcia i informacje

Citoren zaprezentował nowe wcielenie modelu C4. Samochód ten doskonale pokazuje, jak zmienia się podejście do motoryzacji u producentów. Wynika to z dwóch...

Elektryczne dostawczaki – Opel Vivaro-e, Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy

Samochody elektryczne wciąż trudno jest postrzegać jako pełnoprawne zastępstwo dla pojazdów z silnikami spalinowymi. Producenci czynią jednak kolejne kroki, aby tak się...

Mitsubishi Outlander PHEV – TEST

Mitsubishi Outlander oferowany jest również jako hybryda plug-in. Ta wersja nazywa się PHEV. Jest ona droższa od odmiany benzynowej, ale jednocześnie jest...