Nowy Citroen C5? Następca może nigdy nie trafić do sprzedaży w Polsce

Citroen C5 drugiej generacji trafił do salonów w 2008 roku i swoim wyglądem sprawił, że od razu się w nim zakochałem. Teraz, po 7 latach nie wywołuje już takich emocji, ale wciąż w dobrej wersji wyposażeniowej przyciąga wzrok. Niestety wiele wskazuje na to, że jego następcy możemy się na naszym rynku nie doczekać.

Złe wieści dla fanów tego modelu przekazała Linda Jackson, CEO francuskiej marki. Powiedziała ona w wywiadzie dla Autonews Europe, że co prawda Citroen planuje stworzenie następcy obecnej generacji C5, ale pewne jest obecnie tylko to, że pojawi się on na rynku chińskim. Jeśli chodzi o obecność w pozostałych regionach – w tym najbardziej interesującej nas Europie – nic nie jest jeszcze przesądzone.

Jackson tłumaczyła takie plany francuskiej marki tym, że rola sedanów systematycznie maleje i są one „podgryzane” przez SUV-y. Jakiś czas temu pisałem szerzej o tym trendzie w motoryzacji tutaj. Na podparcie swoich słów CEO Citroena przytacza dane, według których sedany klasy średniej w porównaniu z 2011 rokiem zaliczyły zjazd aż o 37%, podczas gdy sprzedaż crossoverów i SUV-ów wzrosła o 21% więcej w samym tylko ostatnim roku.

DS5 - model premium marki Citroen

Ja widzę tutaj jeszcze jedną przyczynę takiego stanu rzeczy – chodzi o wydzielenie z gamy modelowej Citroena linii DS, która obecnie działa jako samodzielna marka. Pozycjonowana jest ona w segmencie Premium, dlatego możliwe jest, że Citroen nie chce tworzyć jej dodatkowej konkurencji – w przypadku pojawienia się nowego C5 z pewnością porównań np. do DS5 by nie brakowało.

Finalna decyzja jeszcze nie zapadła, jednak osobiście nie wierzę specjalnie w to, że nowy Citroen C5 pojawi się w Europie, a co za tym idzie też w Polsce. Szkoda, że takie zmiany zachodzą w motoryzacji, bo o ile nic nie mam do crossoverów, czy SUV-ów i doceniam ich praktyczność, to jednak żadnym samochodem tego typu nie zrobi się takiego wrażenia, jak podjeżdżając na miejsce eleganckim, klasycznym sedanem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często,...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było...

Mitsubishi Space Star 1.2 80 KM InSport – TEST

Space Star to jedno z najmniejszych i najtańszych aut na rynku, którego obecna generacja jest na nim już od kilku lat. Aby...