Facelifting Audi A3 (2016) wprowadzi cyfrowe zegary LCD, czemu już się nie sprzeciwiam

I pomyśleć, że jeszcze parę lat temu kręciłem nosem na elektroniczne zestawy wskaźników w samochodach, a teraz cieszę się, by nie powiedzieć jaram, gdy w kolejnym samochodzie zostają one wprowadzane. Tym razem takie cudo dostanie Audi A3, które wkrótce doczeka się faceliftingu.

O ile mnie pamięć nie myli to Jaguar XJ po raz pierwszy wprowadził do mainstreamowej (o ile limuzynę Jaguara można zaliczać do mainstreamu…ale uznajmy, że można, bo gdybym miał pół miliona złotych i nie wiedział co z nim zrobić, to mógłbym spokojnie pójść do salonu i kupić nowego XJ, tak samo jak Peugeota, czy Forda) zegary, które w 100% były ekranami LCD.

Zastanawiałem się wtedy jaki to ma sens – w końcu tradycyjne wskazówki są najlepsze, najbardziej praktyczne, najlepiej widoczne np. pod światło. A później zobaczyłem tego typu rozwiązania w prawdziwym świecie, nie tylko na zdjęciach i wątpliwości zniknęły. Bo może tradycyjne tarcze są bardzo eleganckie, ale gdy przed oczami mamy duży ekran LCD, który pokazuje nam wszystko co chcemy i robi to w szalenie efektowny sposób – to zapominamy o „ale”, które mieliśmy wcześniej.

Elektroniczne zegary w Audi robią świetne wrażenie

Ostatnio w grupie Volkswagena mocno postawiono na tego typu rozwiązanie – zaczęło się od Audi TT, później przyszedł nowy Passat, a teraz sądzę, że już wszystkie nowe auta (te droższe w standardzie, te tańsze jako opcja) będą mogły być wyposażone w tego typu rozwiązania. Potwierdza to zapowiedź odświeżonego Audi A3, które w 2016 roku ma pojawić się w salonach właśnie z w pełni elektronicznym zestawem wskaźników, który kosztować będzie dodatkowe 400 euro.

12,3” na których będziemy mogli wyświetlać wszystkie informacje, które chcemy – to zdecydowanie warte będzie dopłaty w salonie. Ciekaw jestem tylko czy za parę lat tego typu ekrany nie zaczną wypierać tych, które umiejscowione są na konsoli centralnej. Jakby nie patrzeć – oba wyświetlacze dublowałyby swoje funkcje, a w samochodzie to kierowca jest najważniejszy.

Jak będzie – zobaczymy. Ja w każdym razie do cyfrowych zegarów się przekonałem i mam nadzieję, że coraz więcej producentów zacznie je stosować. Albo przynajmniej tworzyć swojego rodzaju hybrydy, tak jak czyni BMW. W samochodach z Bawarii wciąż stosowane są fizyczne elementy, ale coraz większą powierzchnię wokół nich zajmują ekrany LCD.

[AKTUALIZACJA]

Audi przedstawiło oficjalne zdjęcia odświeżonego modelu A3.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...