Ograniczenie prędkości na S2 i S79 (POW) w końcu takie, jak powinno być!

Kierowcy od momentu otwarcia w wakacje 2013 roku czekali na dokończenie prac na Południowej Obwodnicy Warszawy, dzięki czemu zniknęłyby zupełnie irracjonalne tymczasowe ograniczenia prędkości. W końcu się doczekaliśmy, chociaż na usta aż ciśnie się pytanie „co tak późno?”.

Zniknęły przekreślenia na ikonach „samochodzika” na S2 i S79, zmienione zostały znaki drogowe na łącznicach. Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku Konotopa-Puławska w końcu zyskała status drogi ekspresowej! Oznacza to, że na jezdniach głównych jechać można legalnie 120 km/h, a na jezdniach zbiorczo-rozprowadzających (JZR) 90 km/h.

Samochód mknący po drodze ekspresowej

Skończył się zatem koszmar kierowców, którzy przez niemal 2 lata musieli pilnować się, aby na, moim zdaniem, najbezpieczniejszej drodze w Polsce nie przekroczyć wyjątkowo niskiego i nieadekwatnego ograniczenia prędkości 100 km/h (a na JZR 70 km/h). Nie było to trudne (zwłaszcza jadąc wieczorem i zjeżdżając z A2, gdzie człowiek przyzwyczajał się do długotrwałej, legalnej jazdy 140 km/h), co skrzętnie wykorzystywała policja ochoczo patrolując te okolice.

Teraz w końcu będzie tak, jak powinno być od początku. Szkoda jedynie, że tyle czasu musieliśmy czekać na oficjalne ukończenie drogi, chociaż prowadzonych prac naprawczych lub wykończeniowych nie widziałem tam od wielu miesięcy.

Teraz pozostaje mieć nadzieję, że w przypadku kolejnych, planowanych odcinków POW (na Wilanowie i w Wawrze) takich problemów nie będzie.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...