Nowy Opel Astra V generacji (2015) – pierwsze zdjęcia już są, premiera będzie we Frankfurcie

Segment C to dla wielu producentów jedno z najważniejszych miejsc na rynku. Nie inaczej jest w przypadku Opla, który z modelem Astra produkowanym od 1991 roku jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych przedstawicieli w swojej klasie. Po 6 latach produkcji Astry w obecnym wcieleniu (IV) nadszedł czas na wprowadzenie nowej generacji, której oficjalne zdjęcia niedawno pokazane zostały światu. Jak wypada nowy hatchback Opla?

Po pierwszym rzucie oka na zdjęcia od razu nasunęły mi się dwa skojarzenia – z przodu nowy Opel przypomina trochę (na miniaturkach, gdzie nie widać różniących te samochody szczegółów) Citroena C4. Z tyłu zaś dostrzegam podobieństwa do modelu Alfa Romeo Giulietta (za sprawą tylnych świateł). Popatrzcie zresztą sami:

Czy to źle? Mnie w żaden sposób to nie przeszkadza, bo Opel naprawdę zgrabnie „narysował” nadwozie swojego nowego hatchbacka, a podobieństwa nie są aż tak znaczące. Zwłaszcza z przodu Astra V generacji wygląda zadziornie i cieszy miłymi dla oka detalami, takimi jak wzór atrapy chłodnicy, czy przetłoczenia na masce. Z tyłu również mamy sporo przetłoczeń, które nadają także tej części karoserii wyrazu.

Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to słupek C w tylnej części nadwozia. Nie do końca przekonuje mnie taki jego projekt (oraz zastosowanie czarnego tworzywa do jego wykończenia), ponieważ na zdjęciach zdaje się on odbierać karoserii trochę lekkości. Zobaczymy jak będzie prezentował się na żywo.

Jeśli chodzi o wnętrze, to w nim również zaszły znaczące zmiany – przede wszystkim związane ze sposobem obsługi samochodu. Poprzednia generacja samochodu cechowała się monstrualną wręcz ilością przycisków umieszczonych w konsoli centralnej. Teraz, w Oplu Astrze V ich ilość została znacząco zredukowana, a wiele funkcji przejął duży ekran dotykowy (który dodatkowo będzie mógł współpracować z systemem CarPlay dostępnym w telefonach iPhone). Całość wygląda na zdecydowanie bardziej czytelną i uporządkowaną – to dobry ruch Opla. Poza tym kokpit jest po prostu atrakcyjny dla oka.

Nowa Astra swój oficjalny debiut zaliczy na Targach Samochodowych we Frankfurcie, które odbędą się we wrześniu 2015 roku. Wtedy poznamy więcej szczegółów. Na chwilę obecną, patrząc na zdjęcia, mogę powiedzieć, że zapowiada się naprawdę ciekawy samochód…

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...