Nowy Opel Astra V generacji (2015) – pierwsze zdjęcia już są, premiera będzie we Frankfurcie

Segment C to dla wielu producentów jedno z najważniejszych miejsc na rynku. Nie inaczej jest w przypadku Opla, który z modelem Astra produkowanym od 1991 roku jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych przedstawicieli w swojej klasie. Po 6 latach produkcji Astry w obecnym wcieleniu (IV) nadszedł czas na wprowadzenie nowej generacji, której oficjalne zdjęcia niedawno pokazane zostały światu. Jak wypada nowy hatchback Opla?

Po pierwszym rzucie oka na zdjęcia od razu nasunęły mi się dwa skojarzenia – z przodu nowy Opel przypomina trochę (na miniaturkach, gdzie nie widać różniących te samochody szczegółów) Citroena C4. Z tyłu zaś dostrzegam podobieństwa do modelu Alfa Romeo Giulietta (za sprawą tylnych świateł). Popatrzcie zresztą sami:

Czy to źle? Mnie w żaden sposób to nie przeszkadza, bo Opel naprawdę zgrabnie „narysował” nadwozie swojego nowego hatchbacka, a podobieństwa nie są aż tak znaczące. Zwłaszcza z przodu Astra V generacji wygląda zadziornie i cieszy miłymi dla oka detalami, takimi jak wzór atrapy chłodnicy, czy przetłoczenia na masce. Z tyłu również mamy sporo przetłoczeń, które nadają także tej części karoserii wyrazu.

Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to słupek C w tylnej części nadwozia. Nie do końca przekonuje mnie taki jego projekt (oraz zastosowanie czarnego tworzywa do jego wykończenia), ponieważ na zdjęciach zdaje się on odbierać karoserii trochę lekkości. Zobaczymy jak będzie prezentował się na żywo.

Jeśli chodzi o wnętrze, to w nim również zaszły znaczące zmiany – przede wszystkim związane ze sposobem obsługi samochodu. Poprzednia generacja samochodu cechowała się monstrualną wręcz ilością przycisków umieszczonych w konsoli centralnej. Teraz, w Oplu Astrze V ich ilość została znacząco zredukowana, a wiele funkcji przejął duży ekran dotykowy (który dodatkowo będzie mógł współpracować z systemem CarPlay dostępnym w telefonach iPhone). Całość wygląda na zdecydowanie bardziej czytelną i uporządkowaną – to dobry ruch Opla. Poza tym kokpit jest po prostu atrakcyjny dla oka.

Nowa Astra swój oficjalny debiut zaliczy na Targach Samochodowych we Frankfurcie, które odbędą się we wrześniu 2015 roku. Wtedy poznamy więcej szczegółów. Na chwilę obecną, patrząc na zdjęcia, mogę powiedzieć, że zapowiada się naprawdę ciekawy samochód…

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często,...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było...

Mitsubishi Space Star 1.2 80 KM InSport – TEST

Space Star to jedno z najmniejszych i najtańszych aut na rynku, którego obecna generacja jest na nim już od kilku lat. Aby...