Casting do Top Gear – chcesz zostać prezenterem? Teraz jest to możliwe, za co należą się BBC brawa

BBC oraz niedawno dołączony do zespołu Chris Evans chcą zobaczyć w nowym Top Gear równie nowe twarze. W związku z tym pozostała dwójka prowadzących program nie zostanie wybrana spośród weteranów dziennikarstwa motoryzacyjnego, a z otwartego castingu. Moim zdaniem to świetne posunięcie twórców programu.

Chris Evans nie jest guru jeśli chodzi o motoryzację, jednak – przynajmniej w Wielkiej Brytanii – jest to znana postać jeśli chodzi o media gdy spojrzymy na jego CV. Okazuje się, że w obok siebie w gronie prowadzących też nie będzie miał najpewniej wyjadaczy o ugruntowanej pozycji w branży.

Chris Evans - nowy prowadzący Top Gear

Wszystko za sprawą podejścia BBC, które zdecydowało, że pozostali dwaj prezenterzy Top Gear zostaną wybrani na drodze otwartego castingu. Każda osoba będzie miała 30 sekund aby zaprezentować siebie i swoją miłość do samochodów, jednak przede wszystkim oceniane będą czyste umiejętności zachowywania się przed kamerą, dlatego materiał nie może być w żaden sposób urozmaicany („Hej, patrzcie, jadę właśnie czerwonym Ferrari, będę idealnym prowadzącym Top Gear”), a przedstawiać ma po prostu osobę stojącą przed kamerą, nagrywaną od pasa w górę.

Dla mnie to jest bardzo dobry pomysł, bo dzięki niemu mamy duże szanse, że nowa wersja Top Gear będzie naprawdę świeża. Gdyby do ekipy dołączył np. Tif Needell… na poziom wiedzy z jego strony nie mielibyśmy prawa narzekać, jednak czy byłby on gwarancją tego, że nowe TG oglądałoby się z takim samym zainteresowaniem jak stare? Moim zdaniem nie, bo każdy kto oglądał kiedyś Fifth Gear wie, czego można się po nim spodziewać i że lepszy od Clarksona, Maya lub Hammonda nie będzie.

Studio Top Gear jest puste - tylko na razie

A osoby wybrane z castingu mogą być. Przede wszystkim mamy tu gwarancję, że o wyborze decydować będą umiejętności, a nie zasługi, czy znajomości. Swój krótki, 30-sekundowy film może przesłać każdy, kto skończył 17 lat – czas jest na to do 20 lipca 2015 roku. Materiały nadsyłać można na adres topgear@bbc.co.uk

Jeśli któryś z Czytelników Autoblog24 zdecydowałby się wysłać swoje zgłoszenie – życzę powodzenia! :)

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...