To wideo jest potwierdzeniem, że rajdy samochodowe to najbardziej wymagający sport motorowy

Trasa niewiele szersza od samochodu, zawrotna prędkość i kilkanaście kilometrów do przejechania – dzisiaj mam dla Was najbardziej niesamowity onboard z trasy rajdu samochodowego jak widziałem. Taki, który dla mnie jest definicją tego czym są rajdy i dlaczego uważam je za najbardziej wymagającą dyscyplinę motorsportu.

Poniższy film jest idealną demonstracją z 3 powodów. Po pierwsze jest doskonałej jakości, więc wszystko dobrze widać. Po drugie zostały w nim dodane aktualne wskazania prędkościomierza. W końcu, po trzecie trasa jest piekielnie wymagająca. Zatem oglądamy…

Ten film tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że to przed kierowcami rajdowymi stawiane są największe wyzwania. Formuła 1 uważana jest za królową sportów motorowych. Tam oczywiście też mamy do czynienia z ogromnym ryzykiem i równie dużymi prędkościami. Jednak tory w F1 są robione tak, aby być maksymalnie bezpiecznymi dla kierowców. Szerokie pobocza, bandy absorbujące energię na niemal całej długości toru – ryzyko jest minimalizowane gdzie tylko się da.

Tymczasem jak pokazuje powyższy film w rajdach samochodowych kierowcy gnają 200 km/h po drodze, która prowadzi przez gęsty las z drzewami znajdującymi się kilkadziesiąt centymetrów od samochodu…z obu stron. Na dodatek takiej, na której większość zakrętów jest ślepa. Na takim odcinku specjalnym każdy, nawet najmniejszy błąd oznacza poważne konsekwencje. A mimo to kierowcy rajdowi pokonują dziesiątki kilometrów w takich warunkach, a wypadki są sporadyczne (ale jeśli już się zdarzą, to są spektakularne).

I za to należy im się ogromne uznanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...