Seat Ibiza IV po kolejnym liftingu – czy odświeżenie tego modelu to już nie za mało?

Aktualnie oferowana w salonach, czwarta generacja Seata Ibizy jest już z nami od 2008 roku. Fani hiszpańskiej marki wypatrują na horyzoncie zupełnie nowej generacji tego małego hatchbacka, a Seat postanowił, że na tak gruntowne zmiany jeszcze nie jest czas poddając Ibizę kolejnemu faceliftingowi. Co się zmieniło i czy modyfikacje wystarczą, aby podtrzymać zainteresowanie modelem?

W kwestii wyglądu zmiany nie są ogromne. Samochód nabrał trochę agresji, co przejawia się wzorem przednich oraz tylnych świateł i drobnymi zmianami w kształcie zderzaków. Dojdą też nowe wzory felg oraz kolory lakierów – można powiedzieć, że taki liftingowy standard.

Silniki w Seacie Ibiza

Jeśli chodzi o silniki, to nowy Seat Ibiza zaoferuje klientom jednostki benzynowe:

  • 1,0 75 KM
  • 1,0 TSI 95 KM
  • 1,0 TSI 105 KM
  • 1,4 TSI ACT 150 KM

Oraz diesla:

  • 1,4 TDI 75 KM
  • 1,4 TDI 90 KM
  • 1,4 TDI 105 KM

To, co najbardziej mnie cieszy w kontekście odświeżenia tego modelu to zmiany, które zaszły wewnątrz. Model przed liftingiem odstawał od konkurencji przede wszystkim w kwestii systemu multimedialnego. Mały ekranik, brak wejścia USB nawet w droższych wersjach wyposażeniowych, brak nawigacji. Nie przystawało to do młodzieżowego charakteru samochodu.

Wnętrze Seata Ibiza IV generacji po liftingu

Teraz sytuacja się zmienia, ponieważ odświeżony Seat Ibiza oferuje już Media System Plus z nawigacją oraz technologię MirrorLink, dzięki której samochód łatwo będzie można połączyć ze smartfonem. Dodatkowo w Seacie znajdzie się parę dodatkowych bajerów, jak chociażby system zapobiegający zaśnięciu przez kierowcę.

Ocena zmian

Zmiany mi się podobają – odświeżają Ibizę i nie są tylko delikatną kosmetyką, którą często spotyka się przy okazji faceliftingów. Jednak mam wątpliwości, czy pudrowanie zmarszczek Seata Ibiza 4 generacji ma sens, czy nie lepiej jest pomyśleć o zupełnie nowej odsłonie tego modelu.

Seat Ibiza bardzo przyjemnie się prowadzi, nieźle też wygląda, ale jakby nie patrzeć odstaje już od najnowszych propozycji konkurencji w swoim segmencie. Dlatego z niecierpliwością wypatruję nowej generacji tego hatchbacka. Seat zaszalał w przypadku modelu Leon, obecna Ibiza nawet pomimo 7 lat obecności na rynku prezentuje się nieźle – bardzo ciekaw jestem jak wyglądać będzie zupełnie nowy samochód hiszpańskiej marki…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...