Rajdy samochodowe – wypadek Citroena C2 S1600 pokazuje, jak bardzo są one niebezpieczne

Każdy kto interesuje się rajdami samochodowymi wie, że nie jest to najbardziej bezpieczny sport na świecie. Tę tezę idealnie potwierdza wypadek, który miał miejsce na Rallye Ronde de La Durance. W tym przypadku naprawdę niewiele brakowało…

Najpierw rzućmy okiem na film:

https://www.youtube.com/watch?v=1cfcJG5WqzQ

Wystarczyła mała nierówność na asfalcie, aby Citroen C2 S1600 stracił na chwilę przyczepność i skończył swój udział w rajdzie w równie efektowny, co niebezpieczny sposób. Kierowcy i pilotowi nic się nie stało, jednak mieli oni masą szczęścia – drzewo uderzyło w tylną część dachu. Gdyby samochód w powietrzu był o metr bliżej, to skutki tej kraksy mogłyby być tragiczne.

Któryś z kierowców F1 (jak sądzę David Coulthard, ale głowy sobie nie dam uciąć za to) powiedział kiedyś, że nie rozumie dlaczego Formuła 1 uważana jest za królową sportów motorowych, bo to kierowcy rajdowi muszą posiadać największe umiejętności aby utrzymać się na trasie oraz najwięcej ryzykują. Patrząc na powyższy materiał wideo muszę powiedzieć, że miał rację…

1 KOMENTARZ

  1. […] Tymczasem jak pokazuje powyższy film w rajdach samochodowych kierowcy gnają 200 km/h po drodze, która prowadzi przez gęsty las z drzewami znajdującymi się kilkadziesiąt centymetrów od samochodu…z obu stron. Na dodatek takiej, na której większość zakrętów jest ślepa. Na takim odcinku specjalnym każdy, nawet najmniejszy błąd oznacza poważne konsekwencje. A mimo to kierowcy rajdowi pokonują dziesiątki kilometrów w takich warunkach, a wypadki są sporadyczne (ale jeśli już się zdarzą, to są spektakularne). […]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...