Nowy cennik OtoMoto dla konta dealerskiego – podwyżki to istne szaleństwo!

Na kwestię zmian wysokości opłat na OtoMoto.pl zwrócili moją uwagę Czytelnicy, wypowiadając się krytycznie o nowych cenach, które od 4 czerwca 2015 roku zaczną obowiązywać w serwisie. Przyjrzałem się całej sprawie, porównałem stare i nowe ceny za wystawienie ogłoszeń i nie mogę zrobić nic innego, jak dołączyć do grona „hejterów” nowego cennika.

Nie jestem handlarzem samochodowym, więc serwisy z ogłoszeniami znam tylko od strony klienta. Dlatego pozytywnie przyjąłem zmiany na OtoMoto, które zostały przeprowadzone jakiś czas temu, bo serwis po prostu bardziej mi się po nich podoba.

Jednak odświeżenie wyglądu było tylko pierwszym krokiem zmian w serwisie. Kolejny jest znacznie poważniejszy, ponieważ dotyczy kosztów wystawiania pojazdów na sprzedaż. Osoby, które chcą sprzedać swój prywatny samochód nie będą specjalnie stratne, ponieważ ceny za Konto indywidualne wzrosną nieznacznie.

Konto indywidualne – stary cennik (do 04.06.2015 r.):
  • Czas emisji ogłoszenia 14 dni – 24,99 zł brutto (20,32 zł netto)
  • Czas emisji ogłoszenia 14 dni (płatność SMS) – 30,75 zł brutto (25,00 zł netto)
  • Czas emisji ogłoszenia 28 dni – 45,99 zł brutto (37,39 zł netto)
  • Czas emisji ogłoszenia 28 dni (płatność SMS) – nie dotyczy
Konto indywidualne – nowy cennik cennik (od 04.06.2015 r.):
  • Czas emisji ogłoszenia 14 dni – 27,99 zł brutto (22,76 zł netto)
  • Czas emisji ogłoszenia 14 dni (płatność SMS) – 30,75 zł brutto (25,00 zł netto)
  • Czas emisji ogłoszenia 28 dni – 49,99 zł brutto (40,64 zł netto)
  • Czas emisji ogłoszenia 28 dni (płatność SMS) – nie dotyczy

Kilka złotych podwyżki – da się przeżyć. Zupełnie inaczej wygląda jednak sytuacja w przypadku przedsiębiorców i handlarzy, którzy zarabiają na sprzedaży samochodów. Konto dealerskie bardzo podrożało.

Konto dealerskie – stary cennik (do 04.06.2015 r.), czas emisji ogłoszeń 14 dni:
  • Przedział 0 wystawień – 0 PLN
  • Przedział 1-50 wystawień – 184,50 brutto (150,00 zł netto)
  • Przedział 51-100 wystawień – 246,00 zł brutto (200,00 zł netto)
  • Przedział 101-350 wystawień – 430,50 zł brutto (350,00 zł netto)
  • Przekroczenie ilości 350 wystawień – doliczenie kwoty 1,23 zł brutto (1 zł netto), za każde kolejne wystawienie
Konto dealerskie – nowy cennik (od 04.06.2015 r.), czas emisji ogłoszeń 14 dni:
  • Przedział 0 wystawień – 0 PLN
  • Przedział 1-5 wystawień – 121,77 brutto (99,00 zł netto)
  • Przedział 6-10 wystawień – 244,77 zł brutto (199,00 zł netto)
  • Przedział 11-20 wystawień – 430,50 zł brutto (350,00 zł netto)
  • Przedział 21-30 wystawień –  615,00 zł brutto (500,00 zł netto)
  • Przedział 31-40 wystawień –  799,50 zł brutto (650,00 zł netto)
  • Przedział 41-50 wystawień –  922,50 zł brutto (750,00 zł netto)
  • Przedział 51-70 wystawień –  1107,00 zł brutto (900,00 zł netto)
  • Przedział 71-90 wystawień –  1353,00 zł brutto (1100,00 zł netto)
  • Przedział 91-110 wystawień –  1537,50 zł brutto (1250,00 zł netto)
  • Przedział 111-130 wystawień –  1722,00 zł brutto (1400,00 zł netto)
  • Przedział 131-150 wystawień –  1845,00 zł brutto (1500,00 zł netto)
  • Przekroczenie ilości 150 wystawień – doliczenie kwoty 12,30 zł brutto (10 zł netto), za każde kolejne wystawienie

I słowo „bardzo” jest tutaj sformułowaniem, które nie do końca oddaje skalę podwyżek. W starym cenniku, który obowiązuje do 04.06.2015 r. za wystawienie np. 100 ogłoszeń samochodów trzeba było zapłacić 200 zł (netto) / 246 zł brutto, czyli jednostkowo 2 zł (netto) / 2,46 zł (brutto) za jedno ogłoszenie. Jak na moje oko cena całkiem przystępna. Zgodnie z nowym cennikiem za wystawienie 100 samochodów trzeba będzie zapłacić… 1250 zł (netto) / 1537,50 zł (brutto)!!! Czyli 12,50 zł (netto) / 15,37 zł (brutto) za jedno ogłoszenie! Ponad 6 razy więcej, niż dotychczas.

Jeśli ktoś handluje większą ilością aut to jeszcze mocniej zauważy różnicę, ponieważ powyżej pewnego pułapu każde kolejne ogłoszenie ma swoją ustaloną, stałą stawkę. Kiedyś po przekroczeniu 350 ogłoszeń każde kolejne kosztowało 1,00 zł (netto) / 1,23 zł (brutto). Obecnie po przekroczeniu niższego limitu 150 ogłoszeń każde kolejne to koszt 10 zł (netto) / 12,30 zł (brutto). Nie trzeba być geniuszem matematycznym aby wyliczyć 10-krotny wzrost.

Wyszukiwarka OtoMoto po zmianach

Naprawdę nie dziwię się krytycznym głosom handlarzy. Rozumiem, że firmy często mają strategię polegającą na tym, aby przywiązać użytkowników do swoich usług działając po kosztach, a później wprowadzić/podnieść za nie opłaty i zacząć zarabiać. Akceptuję zatem podwyżki, ale nie na takim poziomie. Jeśli w maju ktoś wystawiał na OtoMoto 400 samochodów to zapłacił za to 400 zł (netto) / 492 zł (brutto). W czerwcu musi liczyć się z wydatkiem… 4000 zł (netto) / 4920 zł (brutto).

Szaleństwo. Ciekaw jestem jak zareaguje na to rynek, bo OtoMoto jest bardzo mocne w naszym kraju, ale nie jest jedyne. Moto Gratka, AutoTrader – te serwisy mogą w najbliższym czasie przeżywać wzmożony napływ klientów. OtoMoto zapomniało chyba, że bez użytkowników, czyli przede wszystkim handlarzy nie mają racji bytu. A po takiej podwyżce nawet jeśli ktoś nie zrezygnuje z ich usług od razu, to pewnie zostanie w serwisie z przymusu i ze zgrzytaniem zębami będzie płacił kolejne faktury. A później ucieknie od konkurencji gdy tylko nadarzy się okazja…

29 KOMENTARZE

  1. Nasza firma wystawia średnio miesięcznie 230 ogłoszeń i taka podwyżka jest bardzo dotkliwa. Po zmianie szaty graficznej OTOMOTO liczba wyświetlanych stron spadła o ponad 50% ponieważ klienci mają problem odnaleźć ofertę konkretnego dielera. Osobiście uciekamy z OTOMOTO do autoTradera i gratki.

  2. To skandal i wykorzystywanie monopolistycznej pozycji na rynku. W moim przypadku zmiana ceny z 430 zł brutto do ponad 3500 zł brutto. Przenoszę się do Autotradera i Gratki.

  3. Panowie

    jestem tak samo oburzony podniesieniem cen, to ewidentny skandal zgadzam się z wypromowaniem nowego serwisu aukcyjnego…. zus to strzał w kolano otomoto chce strzelić nam w drugie… wszelkie propozycje dexx86@gmail.com jednocze się, facebook rozreklamuje każdy nowy portal w mgnieniu oka

  4. Promujmy inne serwisy motoryzacyjne, nie dajmy się doić monopolistą, otomoto przegięło. 2000-3000zł to lepsi są od ZUS. Cały miesiąc mamy zapier….ć na pasożytów?

  5. W pełni podzielam. My mamy pakiet 350 wystawień i wykorzystujemy go w całości. Teraz trzeba będzie ograniczyć się do 5 wystawień na najbardziej chodliwe modele, ale cały kramik przenosimy na gratkę i autotradera. Jestem przekonany, że niedługo otomoto (samo lub pod wpływem UOKiK) obniży ceny, ale i tak pozostanie dużo wyższa cena niż była dotychczas. Po prostu przewróciło się im w d… i mam nadzieję, że rynek to ukarze.

  6. Już jesteśmy po wstępnych rozmowach z wieloma komisami. Będziemy tworzyć nowy portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi (komisowy i indywidualni sprzedawcy). Jest sponsor (bank – nazwa na razie jest tajemnicą), który wchodzi w ten projekt. Zwracam się do komisów , szczególnie warszawskich, bo ta grupa będzie motorem napędowym portalu, aby przejściowo umieścili swoje ogłoszenia w innych portalach. Zgłosimy się do wszystkich komisów i przedstawimy całościową propozycję. Do zobaczenia na spotkaniu.
    AMK

  7. jestem komisem wystawiamy około 250 aut miesiecznie i dodatkowo po 50 na olx.płacilismy około 700- 800 zł a teraz po podwyżce bedziemy płacic około 4000-4500zł TO KPINA I WYKORZYSTYWANIE SYTUACJI NA RYNKU. UCIEKAMY NA GRATKE I AUTOTRADER -NAMAWIAM WSZYSTKIE KOMISY DO TEGO SAMEGO. UWAŻAM ŻE ZA 2 -3 MIESIĄCE OTOMOTO BEZPOWROTNIE STRACI TYSIĄCE KOMISÓW I MILIONY ZŁOTYCH.NAMAWIAM WSZYSTKIE KOMISY NA PIKIETE PRZY SIEDZIBIE OTOMOTO W POZNANIU WE WTOREK GODZINA BEDZIE PODANA NA STRONIE NIEOTOMOTO

  8. Jesteśmy z OTOMOTO od 2008 roku. Od początku wystawiamy taka samą ilość ogłoszeń. W 2008 roku płaciliśmy 122 zł obecnie koszt wystawień będzie 1537 zł. OTOMOTO najwyraźniej zapomniało że bez naszych ogłoszeń jest niczym.
    Z chęcią przeniesiemy 100 naszych ogłoszeń na inne portale. Obecnie na OTOMOTO jest 40 000 ogłoszeń w dziale MOTOCYKLE oraz 60 000 w dziale SAMOCHODY. Czas to zmienić. My zabieramy swoje 100 motocykli.

  9. Tez uciekam jestem dealerem i nie możemy popuścić otoMoto za to jak nas potraktowało idźmy na gratkę jeszcze otoMoto nas popamięta co za debil zrobił niwa stronę szatę graficzna żenada dziecko z przedszkola lepiej by ogarnęło stronę nic nie jest czytelne jeszcze ta cena co na zdj nachodzi o zgrozo

  10. Odnoszac sie do nowego cennika oto moto zgadzam sie z wszystkimi wypowiedziami i uwazam ze nalezy podjac odpowiednie kroki aby servis oto moto przestal traktowac nas podmiotowo bo to dzieki nam komisanta serwis sie bogaci , zjednoczmy sie razem i dajmy odpowiedni sygnal wlasciciela servisu. Proponuje aby tym sygnalem bylo zdjecie banerow z naszych ogrodzen oraz wypowiedziec umowy przynajmniej na jakis czas .Tylko solidarna postawa mozemy cos wskorac . Jestem zainteresowany wspolpraca z kazdym kto mial by chec zaprotestowac przeciwo tak nieuczciwemu postepowaniu w obec swoich kontrachentow prosze o kontakt : centrumoto@op.pl

  11. Ta podwyżka to absurd !!! Jesteśmy dealerem samochodów dostawczych, współpracujemy z otomoto od 10 lat. Wystawimy 300 ogłoszeń miesięcznie, z których 50 promujemy na początku listy. Po zmianie cennika jest to nieopłacalne!!! O ile KATEGORIE w autach osobowych są przejrzyste i łatwo odnaleźć daną markę i rodzaj auta, to w samochodach dostawczych zaczyna się wolna amerykanka.
    Potencjalny klient nie jest w stanie odnaleźć pojazdu o danym przeznaczeniu. Nie wiadomo do jakiej kategorii umieścić samochód z plandeką, kontener czy chociażby wywrotkę. Ktoś, kto wymyślał te kategorie urwał się z księżyca i nie ma o tym zielonego pojęcia.
    Otomoto jest droższe niż Mobile.de przy czym Mobile.de ma zasięg na całą Europę, a otomoto opiera się na rynku krajowym.
    Jesteśmy zmuszeni ograniczyć liczbę ogłoszeń na otomoto i zacząć wyróżniać ogłoszenia na mobile.de.

  12. Apeluję aby każdy dealer na początku treści każdego ogłoszenia dopisał. ” JUŻ NIEBAWEM WSZYSTKIE NASZE OGŁOSZENIA ZNAJDZIESZ NA PORTALU ” i tu jego nazwa” np GRATKA lub AUTOTRADER. Wykorzystajmy to że jeszcze otomoto odwiedza taka liczba osób i zróbmy im prawdziwą antyreklamę. Zabijemy ich własną bronią.!

    • To się nie uda, bo otomoto blokuje określone słowa w treści ogłoszeń !!
      Na pewno już od dawna blokuje wszystkie nazwy konkurencyjnych serwisów.
      Kiedyś tydzień walczyłem z wystawieniem wiertarki – ciągle coś było niezgodne z regulaminem !!
      Po wielu telefonach do obsługi okazało się, że niewłaściwe słowo to GRATKA
      w zdaniu „gratka dla majsterkowicza” :) Zabawne? Jak diabli !!
      Co ciekawe, pakiet ogłoszeń dotyczy nie tylko aut – odnosi się do każdej pozycji! Ja handluję sprzętem budowlanym i sprzedaję np. zęby do łyżek po 30-40 zł. Zakładając że taki ząb zanim sprzedam muszę wystawić 3-4 razy, to ile wg otomoto na nim zarobię ? Ich zarobek jest policzalny i kosmiczny !

  13. Witam. My jako dealer również opuszczamy otomoto i chcemy zamienić na Autotradera. Kosmiczne ceny za miesięczne ogłoszenia około 2000….to jakaś paranoja….

  14. Jesteśmy firmą handlującą ze Słupska .

    Nie będę się powtarzał po moich poprzednikach i zgadzam się że jest nie realne płacić takich pieniędzy dla bandytów.

    Czas sam to zweryfikuje ponieważ przy dużej ilości wystawień NIKT nawet z bardzo zasobnym portfelem nie będzie tyle płacił. Może teraz przez jakiś krótki czas puki będzie wiadomo jak działać i sytuacja się nie ustabilizuje ale już nie długo. Z pewnością będziemy już teraz ograniczać te wystawienia .

    MUSIMY SOLIDARNIE OKREŚLIĆ PLAN DZIAŁANIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    a to dość proste i schematyczne tzn.

    Uciekamy do gratki , autotradera i jest jeszcze słabsze gumtree to nie zaszkodzi.

    CHYBA ŻE POJAWI SIĘ NA RYNKU JAKIŚ POWAŻNY GRACZ !!!!!!

    PS. daję grupie allegro max pół roku zobaczycie że zejdą na ziemię oby nie było za późno

    • Witam,w stu procentach zgadzam się z poprzednikami,banda złodziei i oszołołomów,czego nie omieszkałam napisać gdy ściągałam ogłoszenia,od ośmiu lat(czyli od ich początku) paśliśmy ich co miesiąc,ale ich apetyt jak u świn,nigdy nie zaspokojony,niech się wypchają,pozdrawiam

  15. Teraz jest trochę alternatyw dla otomoto itp. Ja też im nie płacę i wystawiam na kilku portalach jednocześnie np. vtrader.pl czy freemoto (a w google można znaleźć wiele innych). Może nie są tak znane jak te grupy allegro czy gratki, ale samochody też schodzą

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...