Nowy Ford Mustang – polskie ceny i zdjęcia z Poznań Motor Show 2015

Na Poznań Motor Show 2015 polską premierę miała nowa generacja Forda Mustanga. Przyjrzałem się temu samochodowi ze wszystkich stron, spojrzałem później na oficjalny cennik i mogę śmiało stwierdzić jedno – szykuje się ciekawa oferta dla fanów dużej mocy.

Na nowe, sportowe samochody pozwolić mogą sobie wyłącznie klienci z naprawdę zasobnymi portfelami. Dwudrzwiowy Mercedes, Audi, czy Lexus z mocnym silnikiem o mocy ponad 300 KM to koszt spokojnie 200 000 zł lub więcej.

Nowy Ford Mustang - tył samochodu

Tymczasem Ford zaproponował fanom sportowych osiągów nowego Mustanga w cenach, które są bardziej niż okazyjne. Zacznijmy od słabszej wersji, w której pod maską pracuje silnik 2,3 Ecoboost. Taka pojemność w Mustangu to nieporozumienie? Na papierze nie wygląda to zbyt godnie, jednak generowana przez tę jednostkę napędową moc – 317 KM – jest już konkretna. Ford Mustang z tym silnikiem kosztuje 148 500 zł w przypadku skrzyni manualnej i 157 400 zł w przypadku wersji z automatem. Kabriolet to koszt 165 400 zł za odmianę z manualem i 174 400 zł z automatem.

Z kolei „prawdziwy” Mustang GT z silnikiem benzynowym 5,0 Ti-VCT V8 o mocy 421 KM kosztuje 169 400 zł jeśli mówimy o wersji z manualną skrzynią, albo 178 400 zł za automat. Nieco droższy jest kabriolet (Convertible) – jego ceny to 186 400 zł (manual) i 195 400 zł (automat).

Stosunek cena/moc w przypadku nowej generacji Forda Mustanga jest naprawdę rewelacyjny. Na Poznań Motor Show nie dało się zajrzeć do środka, więc ciężko jest ocenić jakość wykonania kabiny. Jednak nawet jeśli będzie ona ustępować niemieckiej konkurencji (co jest bardzo prawdopodobne), to osoby chcące wyróżnić się z tłumu, bo samochód wygląda świetnie, oraz pragnące mieć ponad 300 KM pod prawą stopą na pewno zwrócą uwagę w kierunku nowego Mustanga.

Nawet jeśli za 148 500 zł zamiast bulgotu silnika V8 otrzymają one pracujący pod maską silnik Ecoboost, który z klasycznymi amerykańskimi muscle carami nie ma, poza mocą, wiele wspólnego.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Volvo XC90 AWD B5 235 + 14 KM – TEST

Volvo XC90 - flagowy SUV szwedzkiego producenta - został w 2020 roku odświeżony, przy czym wprowadzone zmiany nie były...

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i zmienił kilka drobiazgów w sposobie obsługi. Model...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona o hybrydę...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często, aby móc...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było mocno oparte...