Mazda 3 ma najładniejsze zegary samochodowe? Według mnie tak, a zdjęcia to potwierdzają

Miałem jakiś czas temu okazję pojeździć nową Mazdą 3. Samochód bardzo przyjemny, w którym jednak jedna rzecz zwróciła moją szczególną uwagę – zestaw wskaźników, który wygląda wprost rewelacyjnie.

Mazda 3 III generacji, która pojawiła się na rynku w 2013 roku to bardzo ciekawe auto. Ładne, bardzo dobrze wykonane w środku, ciekawie się prowadzące. Fani silników benzynowych, których nie dosięgnął downsizing na pewno docenią też paletę jednostek napędowych Mazdy, która co prawda nie jest zbyt imponująca (w 3 Sedan obejmuje tylko dwie wersje 1,5 l 100 KM oraz 2,0 l 120 KM), ale gwarantuje solidne i długowieczne konstrukcje.

Nowa Mazda 3 - zestaw wskaźników wygląda świetnie, zwłaszcza prędkościomierz

Moją uwagę zwróciły jednak przede wszystkim zegary w Maździe 3. Centralna część to duży, sportowo wyglądający obrotomierz, w rogu którego umieszczony został cyfrowy prędkościomierz. Mnie ta kombinacja przypomina Nissana GT-R, z tym, że zegary w Maździe mają dużo więcej fajnych detali, jak chociażby czerwoną obwódkę, czy „dziurkowany” wzór tarczy.

Po bokach mamy w pełni cyfrowe wskaźniki, które sygnalizują wskazania komputera pokładowego, poziom paliwa oraz w przypadku „mojego” egzemplarza wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów – aktualne przełożenie. Prezentuje się to super, a spójrzcie tylko jak zestaw wygląda w nocy:

Mazda 3 - zegary nocą

Prawdziwy kosmos! Dlatego podtrzymuję swoją opinię, którą wyraziłem w temacie tego wpisu. Mazda 3 ma najładniejsze zegary w swojej klasie samochodów i nie tylko. Trudno jest mi przypomnieć sobie inny samochód (nie będący super sportową, zupełnie egzotyczną propozycją za kilkaset tysięcy, albo kilka milionów złotych) mający ładniej zaprojektowany zestaw wskaźników niż Mazda. Chyba tylko BMW ze swoimi klasycznymi, ale połączonymi z nowoczesnością zegarami dotrzymuje kroku „trójce”.

Naprawdę projektanci z japońskiej firmy się postarali…

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...