Mazda 3 ma najładniejsze zegary samochodowe? Według mnie tak, a zdjęcia to potwierdzają

Miałem jakiś czas temu okazję pojeździć nową Mazdą 3. Samochód bardzo przyjemny, w którym jednak jedna rzecz zwróciła moją szczególną uwagę – zestaw wskaźników, który wygląda wprost rewelacyjnie.

Mazda 3 III generacji, która pojawiła się na rynku w 2013 roku to bardzo ciekawe auto. Ładne, bardzo dobrze wykonane w środku, ciekawie się prowadzące. Fani silników benzynowych, których nie dosięgnął downsizing na pewno docenią też paletę jednostek napędowych Mazdy, która co prawda nie jest zbyt imponująca (w 3 Sedan obejmuje tylko dwie wersje 1,5 l 100 KM oraz 2,0 l 120 KM), ale gwarantuje solidne i długowieczne konstrukcje.

Nowa Mazda 3 - zestaw wskaźników wygląda świetnie, zwłaszcza prędkościomierz

Moją uwagę zwróciły jednak przede wszystkim zegary w Maździe 3. Centralna część to duży, sportowo wyglądający obrotomierz, w rogu którego umieszczony został cyfrowy prędkościomierz. Mnie ta kombinacja przypomina Nissana GT-R, z tym, że zegary w Maździe mają dużo więcej fajnych detali, jak chociażby czerwoną obwódkę, czy „dziurkowany” wzór tarczy.

Po bokach mamy w pełni cyfrowe wskaźniki, które sygnalizują wskazania komputera pokładowego, poziom paliwa oraz w przypadku „mojego” egzemplarza wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów – aktualne przełożenie. Prezentuje się to super, a spójrzcie tylko jak zestaw wygląda w nocy:

Mazda 3 - zegary nocą

Prawdziwy kosmos! Dlatego podtrzymuję swoją opinię, którą wyraziłem w temacie tego wpisu. Mazda 3 ma najładniejsze zegary w swojej klasie samochodów i nie tylko. Trudno jest mi przypomnieć sobie inny samochód (nie będący super sportową, zupełnie egzotyczną propozycją za kilkaset tysięcy, albo kilka milionów złotych) mający ładniej zaprojektowany zestaw wskaźników niż Mazda. Chyba tylko BMW ze swoimi klasycznymi, ale połączonymi z nowoczesnością zegarami dotrzymuje kroku „trójce”.

Naprawdę projektanci z japońskiej firmy się postarali…

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i zmienił kilka...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona o hybrydę...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często, aby móc...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było mocno oparte...

Mitsubishi Space Star 1.2 80 KM InSport – TEST

Space Star to jedno z najmniejszych i najtańszych aut na rynku, którego obecna generacja jest na nim już od kilku lat. Aby trochę odświeżyć...