Top Gear: Best of British – ten odcinek pokazuje, jak wielki był to program i jak bardzo będzie mi go brakować

Top Gear to nie były jedynie wygłupy i Jeremy Clarkson krzyczący „poweeer”. Program ten inicjował również unikalne akcje, z których chyba najbardziej utkwiła mi w pamięci ta, promująca brytyjski przemysł motoryzacyjny, która przedstawiona została w ostatnim odcinku 20 sezonu Top Gear (S20E06).

Wielu mieszkańców Europy może traktować Wielką Brytanię trochę jako pustkowie jeśli chodzi o przemysł motoryzacyjny. Na Wyspach nie ma bowiem obecnie żadnego ogromnego koncernu, który masowo dostarczałby samochody na resztę kontynentu i definiował rodzimą branżę motoryzacyjną. Czegoś w stylu Volkswagena w Niemczech, czy koncernu PSA we Francji.

Samochody F1 podczas Top Gear: Best of British

Jednak sytuacja w brytyjskim przemyśle motoryzacyjnym wcale nie wygląda tak źle, a wręcz przeciwnie, rozwija się on doskonale – taki komunikat starała się pokazać światu ekipa Top Gear tworząc odcinek poświęcony temu, co powstaje na Wyspach Brytyjskich i ma związek z motoryzacją.

Czy jej się udało? Zdecydowanie tak – odcinek został doskonale zrealizowany i sądzę, że jakakolwiek akcja informacyjna przygotowana przez brytyjskie władze nie odniosłaby lepszego skutku niż Top Gear: Best of British. Szczególnie utkwił mi w pamięci sposób nakręcenia finałowego materiału, który aż kipiał dynamizmem i w pewien sposób ukierunkował moje postrzeganie brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego.

Top Gear: Best of British - fabryka Rolls Royce

Przypomniałem sobie o tym odcinku, ponieważ zostanie on wyemitowany dzisiaj (w dniu pisania tego artykułu, czyli 29 marca 2015 r.) na BBC Brit HD o godzinie 21:00. I zrobiło mi się trochę smutno, bo tego typu materiałami Top Gear pokazywał jaki jest wielki i jak dużo dobrego może zrobić dla otoczenia i swojego kraju. Pokazywał, że jest fenomenem daleko wykraczającym poza ramy programów o samochodach.

A przez głupi brak ciepłej kolacji można pisać o nim wyłącznie w czasie przeszłym

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...