Youngtimer Warsaw – bo stare samochody to klasyki, a nie graty. Wyjątkowe spoty i społeczność w Warszawie

Stare samochody przeżywają w Polsce swoją drugą młodość. Posiadanie Fiata 126p, Poloneza, czy starego BMW nie musi już oznaczać, że właściciela nie stać na nowsze auto. Wiele osób wybiera zakup starych samochodów, by zmienić je w prawdziwe klasyki. Idealne miejsce dla miłośników starych samochodów w Warszawie to spoty Youngtimer Warsaw. Co jest w nich takiego wyjątkowego?

Youngtimer Warsaw powstało w 2011 roku z inicjatywy miłośników klasycznej motoryzacji. Czegoś takiego w stolicy bardzo brakowało, bo fani starszych, nieprzerobionych samochodów byli bardzo rozproszeni, a wśród miłośników spotów największą popularnością cieszyły się klimaty „legendarnego” Cargo.

Charakterystyczne logo Youngtimer Warsaw

Sukces

YW okazał się ogromnym sukcesem i bardzo szybko zjednał sobie dużą grupę posiadaczy starych samochodów. Coroczne rozpoczęcie sezonu Youngtimer Warsaw przyciąga dziesiątki, jeśli nie setki samochodów i fanów motoryzacji. Podczas rozpoczęcia sezonu 2015 jak sądzę rekord znowu zostanie pobity.

Co zadecydowało o sukcesie Youngtimer Warsaw? Idealne trafienie w niszę, mocne skupienie się na niej oraz wytworzenie własnej, innej od reszty kultury spotów. To, co mnie osobiście zawsze urzeka to dobre wychowanie uczestników spotów. Na YW nie ma driftów, „upalania”, starych, przerobionych BMW. Społeczność bardzo skutecznie eliminuje osoby, które nie pasują do reguł wśród niej panujących, co czyni ją unikalną.

Aleja Na Skarpie - to miejsce również gości spoty Youngtimer Warsaw

Dlaczego warto?

Osobiście polecam wszystkim wybranie się na któryś ze spotów Youngtimer Warsaw. Nawet jeśli nie masz klasyka, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaparkować swój „plastik” (czyli generalnie samochód wyprodukowany po 1995) trochę z boku i podejść kilkanaście metrów na miejsce spota. Na YW można spotkać fajnych ludzi, piękne, unikalne nieraz samochody, jak również bardzo ciekawy, specyficzny klimat.

Kiedy odbywają się spoty i gdzie?

W momencie, kiedy piszę te słowa Youngtimer Warsaw przebywa w zimowej hibernacji. Jako, że spotkania odbywają się pod gołym niebem w miesiącach zimowych ich sens jest niewielki, podobnie jak przyjemność stania na mrozie, nieraz przy padającym deszczu, lub śniegu. Inna sprawa, że wiele klasycznych samochodów zimę spędza w ciepłym garażu, z dala od trudnych warunków pogodowych i wszędobylskiej soli na drogach.

Rozpoczęcie sezonu Youngtimer Warsaw przyciąga zawsze wielu fanów motoryzacji

Rozpoczęcie sezonu 2015 Youngtimer Warsaw odbędzie się zapewne w marcu, lub kwietniu 2015 roku. Po nim ruszą standardowe, cotygodniowe, wieczorne (start w okolicach 19:00-20:00) spoty. W 2014 roku spotkania odbywały się w środy na parkingu PKP Stadion przy Stadionie Narodowym, a w niedziele w Alei na Skarpie. Zobaczymy jak będzie tym razem.

Pozostaje czekać zatem do wiosny, aż klasyki znowu wyjadą na ulice i dwa razy w tygodniu zbiorą się na spotach sygnowanych marką Youngtimer Warsaw…

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Volvo XC90 AWD B5 235 + 14 KM – TEST

Volvo XC90 - flagowy SUV szwedzkiego producenta - został w 2020 roku odświeżony, przy czym wprowadzone zmiany nie były...

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i zmienił kilka drobiazgów w sposobie obsługi. Model...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona o hybrydę...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często, aby móc...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było mocno oparte...