Nowa Toyota Avensis (2015) – pierwsze zdjęcia powodują, że ciekaw jestem premiery tego samochodu na Geneva Motor Show

Toyota na pół miesiąca przed oficjalną premierą nowej generacji modelu Avensis uchyliła już rąbka tajemnicy i opublikowała pierwsze zdjęcia kolejnego wcielenia swojego sedana. Na więcej informacji będziemy musieli poczekać do Geneva Motor Show 2015, jednak po dwóch dotychczas opublikowanych zdjęciach jestem bardzo ciekaw jak ten samochód będzie prezentował się na żywo.

W segmencie D zaroiło się ostatnio od ładnych, albo bardzo ładnych samochodów. Peugeot 508 po liftingu wygląda rewelacyjnie, podobnie jak nowy Ford Mondeo, który budzi mocne skojarzenia z samochodami Aston Martin. Mazda 6, czy nowy Volkswagen Passat to też żywe przykłady tego, że producenci zrozumieli, że samochód musi obecnie urzec klientów również swoją aparycją.

Toyota Avensis - nowa generacja - sedan i kombi

Tymczasem już wkrótce w Genewie zadebiutuje nowa Toyota Avensis. I nie wiem co o niej myśleć na razie. Poprzednia generacja Avensisa była ładnym, ale bardzo statecznym samochodem. U mnie już w miesiąc po swojej premierze nie wzbudzała większych emocji – ot przyjemny, solidny sedan Toyoty, który niczym nie wyróżnia się z tłumu.

Jednak to było parę lat temu – czy teraz taka strategia wystarczy aby podbić serca klientów szukających nie tylko niezawodności, ale również atrakcyjnej sylwetki? Na dwóch pierwszych opublikowanych zdjęciach nowa Toyota Avensis (2015) nie szokuje. Linia boczna jest bardzo zbliżona do poprzedniej generacji, z przodu znalazło się miejsce na znane z pozostałych nowych modeli (np. Toyoty Aygo) obłości, ale nie znalazłem w jej bryle nic, co wywołałoby u mnie „efekt wow”.

Nowa generacja Toyoty Avensis (2015) w nadwoziu kombi

Dlatego ciekaw jestem mojego pierwszego zetknięcia z nową Toyotą Avensis za jakiś czas – czy spotkanie na żywo pokaże, że kolejna generacja Avensisa jest po prostu mało fotogeniczna, czy potwierdzi stonowanie stylistyczne tego modelu. Na okazję do zobaczenia samochodu na ulicy będziemy musieli jeszcze poczekać, jednak po światowej premierze, która wyznaczona została na 3 marca 2015 roku w Genewie powinniśmy wiedzieć już trochę więcej.

23 KOMENTARZE

  1. ja po Avensis efektu „wow” nie oczekuję. Oczekuję właśnie klasyki, niezawodności i tego komfortu jazdy, który poprzednia wersja dawała.

    • dla mnie jest wow bo większość długich samochodów wygląda odstraszającą, jakby nie nadawały się do jazdy po dużym mieście, a avensis hybryda zapowiada się na zwrotny samochód

  2. Myślałem, że będzie to całkiem nowy model jak np. nowa Corolla a tym czasem Japończycy idą na łatwiznę albo może to swego rodzaju potwierdzenie plotek o wycofaniu za jakiś czas avensisa z oferty na poczet nowego modelu hybrydy… w każdym razie auto nie jest nowym modelem patrząc na te zdjęcia, to kolejny FL przodu i tyłu, całość „zbudowana” ewidentnie na dotychczasowej karoserii… jak dla mnie rozczarowanie tym bardziej, że np. nowa Corolla to ciekawa koncepcja stylistyczna i sądziłem, że w przypadku Avensisa będzie analogicznie a jest rozczarowanie :-(

  3. Jak widać chociażby po Waszych komentarzach – niełatwe zadanie ma Toyota, bo musi mierzyć się z bardzo zróżnicowanymi oczekiwaniami Klientów :)

    • to prawda, też jeżdżę avensisem od paru lat i jest to samochód bez zarzutów. nigdy nie mam z nim problemów + prezentuje się świetnie

    • Jak na auto klasy D avensis jest komfortowy i przestronny co sprawdziłem z moją rodzinką (2+2) na wyjezdzie wakacyjnych. W sumie zrobiliśmy ponad 3500km i nikt nie narzekał. I najważniejsze auto nie miało żadnej awarii.

      • Moja rodzinka też się nie mieściła i nie kupiliśmy kombiaka bo po pewnym czasie znów byłby problem więc zostaliśmy przy Toyocie lecz przy Prius + który dał nam możliwość przewiezienia 7 osób przy kosztach niższych niż w przypadku auta miejskiego

    • Moim zdaniem avensis nadaje się do wszystkiego. I na rodzinne wypady i do wykorzystania jako auto służbowe. Po prostu wszechstronny pojazd :)

  4. ja też jestem ciekaw i o ile u toyoty zawsze można liczyć na innowacyjność tym razem mam nadzieję, że w nowej avensis będzie więcej klasyki.

  5. poczekamy zobaczymy co oferuje nowa avensis, bo na razie jest mało info na jej temat. Ale jeśli będzie oferowała to co poprzednik to mi pasuje :-)

  6. udało się toyocie zrobić prostą avensis o wyjątkowym efekcie, zamierzam kupić najuboższą wersje jednakże i tak ma ona takie bajery jak klimatyzacja,usb bluetooth oraz zaje****e ledowe światła

  7. Jeździłem 7 lat avensis combi 2.0 disel. Do chwili sprzedaży nie miałem ani jednej, nawet najdrobniejszej awarii. Klocki i tarcze wymieniałem po 105000 km. Teraz czekam na odbiór sedana 2.0 benzyna z automatyczną skrzynią i dość atrakcyjnym wyposażeniem. Mam nadzieję że będzie też bezawaryjna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...