Infiniti QX30 Concept – dla mnie ten crossover mógłby śmiało wejść do produkcji w obecnej postaci

Czasami samochody koncepcyjne wyglądają…dziwnie. Są zwyczajnie „przerysowane”, przez co sprawiają trochę karykaturalne wrażenie. Na pierwszy rzut oka widać, że w takiej formie nie mogłyby wejść do produkcji. Trafiają się jednak koncepty, przy których fani motoryzacji trzymają kciuki, aby w drodze do salonów zmieniły się jak najmniej. Infiniti QX30 zalicza się do tego grona.

Bardzo podobają mi się oferowane obecnie samochody Infiniti. Styliści japońskiej marki premium wyraźnie poszli w stronę agresji i sportu, przez co modele pokroju Q50, czy QX70 wyróżniają się na tle swoich, bardziej konserwatywnych, konkurentów. A rywalizacja o gusta klientów jest bardzo silna i w ofertach zarówno BMW, Mercedesa, czy Audi ciężko jest znaleźć brzydkie samochody.

Nowy crossover Infiniti wygląda wyjątkowo atrakcyjnie

Infiniti jednak „daje radę” w przypadku większości dotychczas oferowanych modeli (Q60 oraz QX50 wymagają już odświeżenia) i sądzę, że nie będzie gorzej w przypadku nowego crossovera QX30. Samochód ten, oparty o platformę MFA Mercedesa, ma być lekko uterenowioną odmianą zapowiedzianego jakiś czas temu modelu Infiniti Q30 (to osobliwe połączenie coupe, hatchbacka i crossovera ma wejść na rynek jeszcze w tym roku).

I wygląda po prostu rewelacyjnie. Jest niezwykle futurystyczny, przy czym nie ma się wrażenia, że oderwany od rzeczywistości. Uwagę zwracają przyjemne detale, takie jak kształt tylnych bocznych szyb, czy świateł tylnych wykonanych w technologii LED. Całość wygląda przy tym muskularnie – dokładnie tak, jak oczekuję od nowego Infiniti patrząc na dotychczasowe modele w ofercie.

Koncept Infiniti QX30 debiutuje w na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Wersja seryjna zostanie przedstawiona szerszej publiczności jeszcze w 2015 roku. Mam nadzieję, że zbytnio od wersji koncepcyjnej różnić się nie będzie…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...