Kierunkowskazy LED + nowy Citroen DS3 = rewelacja (film)

Miałem ostatnio okazję przyjrzeć się bliżej Citroenowi DS3 po niedawnym faceliftingu. To, co najbardziej zwraca uwagę to przednie światła, które wykonane zostały w technologii Full LED. A najciekawszą ich częścią są kierunkowskazy, których działanie chcę Wam pokazać na nagranym filmie.

Technologia LED daje producentom niesamowite możliwości w tworzeniu świateł samochodowych. Kiedyś pole do popisu było ograniczone, bo tradycyjny klosz reflektora musiał zajmować swoją powierzchnię i mieć stosunkowo regularny kształt, aby mógł spełniać swoją rolę.

Diody LED mogą przybierać za to najróżniejsze formy, co możemy zobaczyć chociażby we wściekle ułożonych paskach diodowych w nowych Seatach, czy Audi. LED-owe mogą być również kierunkowskazy. Bardzo często producenci, zwłaszcza w klasie premium stosują wykonane w tej technologii „migacze”. Inżynierowie i projektanci mogą obrać jedną z dwóch dróg – albo zastosować statyczne, zapalające się i gasnące na całej swojej powierzchni kierunkowskazy, albo podejść do sprawy bardziej dynamicznie. Tak jak zrobił to Citroen odświeżając model DS3. Całą procedurę „mrygania” przedstawia film:

Mówię Wam – niby drobiazg, ale robi różnicę. „Rozlewające” się światło jest niesamowicie efektowne, zwłaszcza nocą. Film nagrałem za dnia, ponieważ po zmierzchu działanie kierunkowskazów ładnie wyłapują ludzkie oczy – kamery jednak mają problemy z odpowiednim doborem ekspozycji, aby z całego kierunkowskazu nie wyszła jedna, jasna plama światła.

Z czasem pewnie oryginalne efekty świetlne w kierunkowskazach upowszechnią się. Na razie zarezerwowane są dla aut klasy wyższej, oraz samochodów designerskich. Mam nadzieję, że ekspansja takiego wykorzystania świateł LED będzie szybka, bo rezultaty są naprawdę miłe dla oka.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...