Nowy Citroen C1 – przykład na to, że we wszystkim trzeba zachować umiar

W klasie małych, miejskich samochodów projektanci wcale nie mają łatwego zadania. Ciężko jest uczynić tak skromne nadwozie atrakcyjnym sprawiając, aby przy okazji nie zaczęło wyglądać karykaturalnie. Patrząc na nowego Citroena C1 zaryzykuję stwierdzenie, że designerzy trochę przeholowali.

Poprzednia generacja C1 znana nam od 2005 roku była ładna. Takie małe jajo, całkiem zgrabne i przyjemne w odbiorze. Modelowy mały samochodzik miejski. Jednak 9 lat w obecnym tempie rozwoju motoryzacji to wieczność, a do samochodów mających premierę w 2005 roku bardziej przydałby się archeolog, a nie mechanik. W związku z tym nadszedł czas na następcę. Nadszedł czas na to:

Nowy-Citroen-C1-2014-przod

Citroen nie ma moim zdaniem szczęścia do projektów swoich samochodów. Jest to trochę dziwne, bo jeszcze parę lat temu to Citroeny zaliczałbym do najładniejszych przedstawicieli swoich klas. C6? Unikalny i piękny. C5? Trochę bardziej stonowany, ale w 2008 przyciągał wzrok jak żaden inny sedan nie-premium. Trudno było znaleźć brzydkiego Citroena. Teraz jednak projektanci zdają się trochę kombinować. Zaczęło się nowym C4 Picasso:

Citroen-C4-Picasso

Na żywo wygląda tylko trochę lepiej niż na zdjęciach. Ale wciąż brzydziej, niż poprzednia generacja. Nowe C1 jeśli popatrzymy ogólnie na bryłę nadwozia nie jest brzydki. Tył z czarną klapą bagażnika wygląda naprawdę świetnie. Ale przód? Te „brwi” nad reflektorami? Jedyna nadzieja w tym, że znowu będą one wyglądały lepiej na żywo niż na zdjęciach. Ale wciąż jestem przekonany, że dało się zaprojektować przód który będzie ładny i jednocześnie nie aż tak bardzo udziwniony…

Nowy-Citroen-C1-2014 Nowy-Citroen-C1-2014-tyl

4 KOMENTARZE

    • Osobiście też bym się zdecydował na Aygo – jak na tak malutki samochodzik wygląda rewelacyjnie i słyszałem, że jest też bardzo przyjemny w środku :)

  1. To chyba jakaś kpina jest to praktycznie w całości kopia Aygo z tym że im nie wyszło bo ten Citroen pali 7,0l/100km a Aygo zaledwie 5,5l/100km

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...